RSMZ304 Anasanat Atölye 4 (Heykel)

4 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ304
Ad Anasanat Atölye 4 (Heykel)
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUAT KARAASLAN


Dersin Amacı

Üç boyut algısıyla birlikte çizim, kil biçimleme, kalıp alma ve döküm yapma becerisini kazanarak, bu dersle edinilen kazanımlarını, ilk ve orta eğitimin çeşitli kademelerinde uygulamaları amaçlanır.

Dersin İçeriği

Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, üç boyut algısı ve plastik biçimleme becerisi kazandırılmaktadır. Çizim çalışmaları, kilden yapılan doğa etütleri, antik kopya büstler ve canlı modelden etütler yapılmasının ardından kalıp alma ve döküm yapma işlemleri ve teknikleri çalışılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Hayır

Kaynaklar

Sculpture Today, Judith Collins, Phaidon Press Inc. 2007 Anatomy for the Artist, Sarah Simblet, Darling Kindersley Lim. 2001. Rodin, Bernard Champingneuelle, Thames and Hudson yay. 1988. Heykel ve Sanat Kuramları, Özi Huntürk, Hayalperest yay. 2016. Çağdaş Sanat ve Yeniden Üretim, Figen Girgin, Hayalperest Yay. 2018.

Notlar

Merkezi Kütüphane, Atölye içi görsel kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üç boyut algısını ve fikrini kazanır.
ÖÇ02 Canlı modelden Anatomi çalışmaları yaparak, insan bedenini tanır ve plastik biçimleme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Antik örneklerden insan bedeni, tors,büst kopyaları yapabilir.
ÖÇ04 Heykelde oran-orantı, ışık-gölge, form-hacim, yüzey, ritm, doku gibi kompozisyon elemanlarını açıklayabilir.
ÖÇ05 Negatif kalıplardan pozitif dökümleri yapabilir.
ÖÇ06 Heykelde hareket, ahenk-zıtlık, bütünlük, denge gibi kompozisyon ilkelerini açıklayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş. dersin konu ve yöntemi hakkında bilgilendirme Dersin içeriğinin ve kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Rol Oynama
2 Çalışma konusunun ( Figüratif Kompozisyon) örnekler ve kavramlar üzerinden tartışılıp belirlenmesi Eskiz çizimler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama, Örnek Olay
3 Figüratif kompozisyon için çalışılan projeler üzerine eskiz ve desen çizimleri üzerinden genel değerlendirme yapılması Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Figüratif kompozisyon çalışmasına başlangıç 1, Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
5 Figüratif kompozisyon çalışması 2 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
6 Figüratif kompozisyon çalışmasına devam edilmesi Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Figüratif kompozisyon çalışması sonucu çıkan çalışmalar üzerine genel mdeğerlendirme yapma Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 İnsan ve hayvan figürleri üzerinden defarmosyon çalışmaları yapmak, figüratif soyutlamalar yapmak, Eskiz çizimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Çalışma konusunun ( Figüratif soyutlama) örnekler ve kavramlar üzerinden tartışılıp belirlenmesi Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Figüratif soyutlama çalışmasına başlangıç 1 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Figür soyutlama çalışmasına devam edilmesi 2 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 soyutlama çalışması üzerine eleştiri ve tartışma Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 çalışmaların genel değerlendirilmesi Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
15 Başarılı çalışmaların kalıbının alınması Kalıp hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 90
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,60
AKTS 4 AKTS