FELZ306 Ruh Sağlığı ve Davranış Bozukluğu

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ306
Ad Ruh Sağlığı ve Davranış Bozukluğu
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU


Dersin Amacı

Psikolojik bozuklukları tanıma

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler, normal ve normaldışı davranış kriterlerini, davranış bozukluklarının sınıflandırılması, çocuk ve ergen davranış bozuklukları, kişilik bozuklukları, duygusal bozukluklar (kaygı, somatoform ve dissosiatif bozukluklar) konusunda temel kavram ve anlayışları kazanırlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kring, A. M. ve Johnson, S. L. (2017). Anormal Psikolojisi/Psikopatoloji. 12. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Notlar

Kring, A. M. ve Johnson, S. L. (2017). Anormal Psikolojisi/Psikopatoloji. 12. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Normaldışı davranışların ne olduğunu bilir.
ÖÇ02 Normaldışını farklı yaklaşımlara göre açıklayabilir.
ÖÇ03 Çocuk ve ergen patolojisini tanıyabilir.
ÖÇ04 Ruhsal hastalıklara ilişkin belirtileri bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ruh sağlığının tanımı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gelişimsel özellik, ruh sağlığı sorunları ve davranış bozuklukları Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Gelişimsel özellik, ruh sağlığı sorunları ve davranış bozuklukları II Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ruhsal hastalıkların sınıflandırılması, uyum bozucu davranışlar, uyum bozucu davranışların iyileştirilme yaklaşım ve stratejileri Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ruhsal hastalıkların sınıflandırılması, uyum bozucu davranışlar, uyum bozucu davranışların iyileştirilme yaklaşım ve stratejileri II Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ruhsal hastalıkların sınıflandırılması, uyum bozucu davranışlar, uyum bozucu davranışların iyileştirilme yaklaşım ve stratejileri III Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ruhsal hastalıkların sınıflandırılması, uyum bozucu davranışlar, uyum bozucu davranışların iyileştirilme yaklaşım ve stratejileri IV Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ruh sağlığına yönelik araştırmalar Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Çocukluk ve ergenlik döneminde ruh sağlığı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çocukluk ve ergenlik döneminde ruh sağlığı II Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Çocukluk ve ergenlik döneminde ruh sağlığı III Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çocukluk ve ergenlik döneminde ruh sağlığı IV Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ruhsal bozuklukların tanınması ve okulda yapılması gerekenlerin değerlendirilmesi. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ruhsal bozuklukların tanınması ve okulda yapılması gerekenlerin değerlendirilmesi. II Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS