ADE816 Diledinimi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE816
Ad Diledinimi II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN


Dersin Amacı

Birinci dil, ikinci dil ve yabancı dil öğrenim ve edinim kuramları, yöntemleri, yaklaşımları ve bunların uygulama stratejilerini, tekniklerini öğretmek

Dersin İçeriği

Birinci dil, ikinci dil ve yabancı dil öğrenim ve edinim kuramları, yöntemleri, yaklaşımlar

Dersin Ön Koşulu

yo

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yabancı dilde dört becerinin nasıl kazandırılacağını öğrenir
ÖÇ02 Dinleme becerisinin nasıl kazandırılacağını kavrar
ÖÇ03 Konuşma becerisinin nasıl kazandırılacağını kavrar
ÖÇ04 Okuma becerisinin nasıl kazandırılacağını kavrar
ÖÇ05 Yazma becerisinin nasıl kazandırılacağını kavrar
ÖÇ06 Destekleyici becerilerden :Dikkat' tanır
ÖÇ07 Cesaret'i anlar
ÖÇ08 Ara Sınav
ÖÇ09 Dilsel yetileri kavrar
ÖÇ10 Teleffuzu öğrenir
ÖÇ11 Kelime hazinesini nasıl geliştireceğini bilir
ÖÇ12 Dilbilgisini nasıl öğreteceğini anlar
ÖÇ13 Ders materyallerini tanır
ÖÇ14 Bilgisayarın yabancı dil amaçlı kullanımını öğrenir
ÖÇ15 Hata ve yanlışların nasıl düzeltileceğini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dört becerinin kazandırılması Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Dinleme Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Konuşma Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim
4 Okuma Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası
5 Yazma Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası
6 Destekleyici beceriler :Dikkat Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası
7 Cesaret Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Dilsel yetiler Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Telaffuz Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Kelime hazinesi Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Dilbilgisi Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Ders materyalleri Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Bilgisayarın yabancı dil amaçlı kullanımı Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma
15 Hata ve yanlış düzeltmeleri Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS