BTE731 Mobil Programlama

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTE731
Ad Mobil Programlama
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET TEKDAL


Dersin Amacı

Android studio ortamında mobil uygulamalar geliştirmek.

Dersin İçeriği

Mobil Programlamaya Giriş; Android Tanıtımı ve kurulumu; Widget'ları kullanma; Menüler oluşturma; SQLite ile veritabanı uygulamaları; Multimedya uygulamaları; Konuşma uygulamaları; Kamera ve Sensör eğitimi; Grafikler ve animasyonlar oluşturma; Google Haritalar'ı kullanma.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok.

Kaynaklar

Burton, M.(2015). Yeni başlayanlar için Android Uygulaması Geliştirme. John Wiley ve Sons.

Notlar

https://www.javatpoint.com/android-tutorial


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mobil uygulama geliştirme araçlarını kullanır.
ÖÇ02 Mobil programlamaya ilişkin temel kavramları açıklar.
ÖÇ03 Android studio yazılımının kurulumunu yapar.
ÖÇ04 Android studio ile mobil uygulamalar geliştirir.
ÖÇ05 Eğitimsel mobil uygulamalar geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mobil Programlamaya Giriş Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Android Tanıtımı ve kurulumu Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Widget'ları kullanma-1 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
4 Widget'ları kullanma-2 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
5 Widget'ları kullanma-3 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
6 Widget'ları kullanma-4 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
7 Widget'ları kullanma-5 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Menüler oluşturma Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
10 SQLite ile veritabanı uygulamaları geliştirme Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
11 Multimedya uygulamaları geliştirme Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 Konuşma uygulamaları Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
13 Kamera ve Sensör kullanımı Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
14 Grafikler ve animasyonlar oluşturma Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
15 Google Haritalar ile konum uygulaması Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS