ELT826 Pedagogy of Enlish as an International Language

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT826
Ad Pedagogy of Enlish as an International Language
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YONCA ÖZKAN


Dersin Amacı

Bu ders, İngilizcenin günümüzdeki yeri ve işlevini irdeleyip katılımcılara bu konuda bilinç uyandırmayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

İngilizcenin ortak dil olarak kullanılması (ODİ Yaklaşımı), Dünya İngilizceleri, iletişim de ODİ

Dersin Ön Koşulu

İngilizce öğretim metotları ve yaklaşımlar.

Kaynaklar

Jenkins, J. (2015). Global Englishes. Routledge. Marlina, R. & Giri Ashish, R. 2014). The Pedagogy of English as an International Language. Springer.

Notlar

Jenkins, J. (2015). Global Englishes. Routledge.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 ODİ terimlerinin farkında olmak.
ÖÇ02 ODİ tartışmaları hususunda bilgilenmek.
ÖÇ03 ELF hususunda önemli unsurları tarışabilmek.
ÖÇ04 ODİ nin öğrenme düzleminde yansımalarının analiz etmek.
ÖÇ05 İngilizcenin uluslararası bir dil konumunda olmasının İngilizce öğretmenliği üzerindeki etkisini tartışabilmek
ÖÇ06 ODİ çalışmasında katkıda bulunan bilim insanlarına farkındalık geliştirme.
ÖÇ07 İngilizceyi anadil konuşucu olmak ve iyi bir İngilizce öğretmeni olabilmek hususlarında derin bilgiye sahip olabilmek ve etkili biçimde tartışabilmek
ÖÇ08 Bilim insanlarının ODİ konusunda farkları ve benzerlik analizi
ÖÇ09 Bilim insanlarının ODİ konusunda farkları ve benzerlik analizi
ÖÇ10 Bireysel bazda ODİ'ye tutum
ÖÇ11 ODİ tartışmalarını değerlendirmek.
ÖÇ12 Dönüşümsel Öğrenme kuramında ODi'ye bakış
ÖÇ13 Ders süresince geliştirilen bilimsel eserin üstünden geçilerek ELF odaklı bir deriye gönderim süreci
ÖÇ14 Ders süresince geliştirilen bilimsel eserin üstünden geçilerek ELF odaklı bir deriye gönderim süreci
ÖÇ15 Ders süresince geliştirilen bilimsel eserin üstünden geçilerek ELF odaklı bir deriye gönderim süreci


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İngilizcenin ortak dil, global dil olma mevzuatı Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 İnglizcenin ODİ çerçevesinde pedagojisi Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
3 Küreselleşme ve İngilizcenin pozisyonu Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 ODİ konularının bilimsel düzlemde ele alınışı Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 İletişimde akıcılık ve anlaşılabilirlik Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
6 ODİ yaklaşımı ve eleştiri analizi Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
7 Öğretmen yetiştime programında İnglizcenin durumuna bakış Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Sınav
9 Öğrenim unsurlarına ODİ boyutunda bakış Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 Anadil konuşucu ve konuşucusu olmayanların dil öğretimindeki yeri Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
11 Dil öğretiminde Kültülerarası faktörler Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 İngilizcenin globalleşen dünyadaki yeri Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
13 ODİ yaklaşımı ve uygulanabilirliği Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Dönüşüm üzerine yansımalar Problem çözme,proje temelli öğrenme, örnek olay
15 Ders Özet ve Paylaşımı Problem çözme,proje temelli öğrenme, örnek olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS