OÖ830 Erken Çocukluk Eğitiminde Güncel Fen ve Matematik Konuları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ830
Ad Erken Çocukluk Eğitiminde Güncel Fen ve Matematik Konuları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN


Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilerin okul öncesi fen ve matematik eğitimi ve güncel araştırmalar hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.

Dersin İçeriği

Okul öncesinde matematik eğitiminin önemi. Çocuklarda bilişsel gelişim ve kavram öğrenme Okul öncesi dönemde matematik etkinliklerinin planlanması. Okul öncesi matematik konuları: sınıflandırma, birebir eşleme, karşılaştırma, sıralama, sayı, işlem, ölçme, geometri, uzamsal algı, grafikler. Okul öncesinde fen eğitiminin önemi. Bilimsel süreç becerileri. Fen eğitiminde kullanılan yöntemler: deney, analoji, kavram haritası, proje, drama. Okul öncesi fen ve matematik alanında güncel araştırmalar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aktaş Arnas, Y., Aslan, D., ve Günay Bilaloğlu, R. (2012). Okul öncesinde fen eğitimi. Ankara: vize yayıncılık.

Notlar

Aktaş Arnas, Y. (2012). Okul öncesinde fen eğitimi. Ankara: Vize yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul öncesinde fen ve matematik eğitiminin önemini açıklar
ÖÇ02 Erken çocukluk dönemi fen ve matematik konularını açıklar.
ÖÇ03 Erken çocukluk dönemi fen eğitiminde kullanılan yöntemleri uygular.
ÖÇ04 Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitiminde yeni yönelimleri açıklar.
ÖÇ05 Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi ile ilgili güncel araştırmaları inceler.
ÖÇ06 Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi ile ilgili güncel araştırmaları karşılaştırır.
ÖÇ07 Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi ile ilgili güncel araştırmaları raporlaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilişsel gelişim kuramları (Piaget) Bilişsel gelişim kuramları ile ilgili kaynakların okunması 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilişsel gelişim kuramları (Vygotsky) Bilişsel gelişim kuramları ile ilgili kaynakların okunması 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilimsel süreç becerileri Bilimsel süreç becerileri ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Okul öncesi matematik konuları (sınıflandırma ve birebir eşleme) Okul öncesi matematik konuları ile ilgili kaynakların okunması 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
5 Okul öncesi matematik konuları (Karşılaştırma ve sıralama) Okul öncesi matematik konuları ile ilgili kaynakların okunması 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
6 Okul öncesi matematik konuları (sayı ve işlem) Okul öncesi matematik konuları ile ilgili kaynakların okunması 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
7 Okul öncesi matematik konuları (geometri ve uzamsal algı) Okul öncesi matematik konuları ile ilgili kaynakların okunması 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav proje / ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Okul öncesi matematik konuları (ölçme ve grafikler) Okul öncesi matematik konuları ile ilgili kaynakların okunması 5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
10 Okul öncesi fen konuları (deney) Okul öncesi fen konuları ile ilgili kaynakların okunması 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
11 Okul öncesi fen konuları (analoji) Okul öncesi fen konuları ile ilgili kaynakların okunması 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 Okul öncesi fen konuları (araştırma) Okul öncesi fen konuları ile ilgili kaynakların okunması 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
13 Okul öncesi fen konuları (proje) Okul öncesi fen konuları ile ilgili kaynakların okunması 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
14 Okul öncesi fen konuları (drama) Okul öncesi fen konuları ile ilgili kaynakların okunması 5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
15 Okul öncesi fen konuları (kavram haritaları) Okul öncesi fen konuları ile ilgili kaynakların okunması 6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları proje / ödev hazırlama 1 Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları proje / ödev hazırlama 2 Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS