Genel Bilgi
Kod | RESS700 |
Ad | Seminer |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek ilgili kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgilerden belirli sonuçlara ulaşması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders bir araştırma konusu belirleme, kaynaklara ulaşma ve incelenmesi, veri toplama, verilerin analizi, rapor hazırlama, çalışma sunumunu içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul yoktur
Kaynaklar
Rita L. Irwin ve Diğ. A/R/Tography: Rendering Self Through Arts-Based Living Inquiry. John W. Creswell, Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. John W. Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri. Robert A. Day, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Yazım Türk Dil Kurumu Yayınları, Yazım Klavuzu. KlavuzuNimet Keser, Sanat tarihi ve Sanat Eleştirisi Metodolojileri. Nimet keser, sanat Sözlüğü. Ernst Gombrich, Sanatın Öyküsü, Oktay Aslanapa,Türk Sanatı. John Berger, Görme Biçimleri. Şener Büyüköztürk ve Diğr. Eğitimde Bilimsel araştırma Yöntemleri
Notlar
Sanat tarihine, sanat eleştirisine ve sanat eğitimine ilişkin tüm kitap, tezler ve makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Derinlemesine incelemek istediği konuyu belirler. |
ÖÇ02 | Seçilen seminer konusuyla ilgili kaynakları inceler. |
ÖÇ03 | Kaynaklardan elde ettiği bilgileri belirli boyutlar çerçevesinde sentezler. |
ÖÇ04 | Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Alanla ilgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | İlgili kaynakların bulunması ve incelenmesi I | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | İlgili kaynakların bulunması ve incelenmesi II | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | İlgili kaynakların bulunması ve incelenmesi III | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Elde edilen bilgilerin analiz edilmesi I | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Elde edilen bilgilerin analiz edilmesi II | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Verilerin toplanması | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Çalışmanın değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Verilerin toplanması | Kaynak araştırması ve incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Bilgilerin analiz edilmesi | Kaynak araştırması ve incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Rapor hazırlama I | Kaynak araştırması ve incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Rapor hazırlama II | Kaynak araştırması ve incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Rapor hazırlama III | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Rapor hazırlama IV | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Raporu sonuçlandırma | Raporun sunuma hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışmanın sunulması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,52 | ||
AKTS | 8 AKTS |