Genel Bilgi
Kod | RES1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Amacı
İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.
Dersin İçeriği
Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analizi ve raporlaştırma.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersi alabilmenin ön koşulu, 7 ders ve seminer dersini başarıyla tamamlamış olmak ve tez önerisinin kabul edilmiş olmasıdır.
Kaynaklar
Rita L. Irwin ve Diğ. A/R/Tography: Rendering Self Through Arts-Based Living Inquiry. John W. Creswell, Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. John W. Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri. Robert A. Day, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Türk Dil Kurumu Yayınları, Yazım Klavuzu. Nimet Keser, Sanat Tarihi ve Sanat Eleştirisi Metodolojileri. Nimet Keser, Sanat Sözlüğü. Ernst Gombrich, Sanatın Öyküsü, Oktay Aslanapa,Türk Sanatı. John Berger, Görme Biçimleri. Şener Büyüköztürk ve Diğr. Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Notlar
Tez konusuyla ya da sanat tarihi, sanat eleştirisi, sanat eğitimi ve bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin tüm basılı ve online kitaplar ve makaleler bu ders için kullanılabilecek kaynaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat ya da sanat eğitimi alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler. |
ÖÇ02 | Tez konusu ile ilgili doğru kaynakları belirler ve inceler |
ÖÇ03 | Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. |
ÖÇ04 | Elde ettiği bulgulardan bilgi üretir |
ÖÇ05 | Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi için literatür tarama . | Literatürün (kitap, tez) incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Tez konusunun, problemin amacın ve tez adının belirlenmesi | Literatürün (kitap, tez) incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Literatür incelemesi | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
4 | Literatür incelemesi | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Verilerin toplanması | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Verilerin toplanması | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Veri toplama ve verileri analiz etme | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Verilerin tartışılması | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Verilerin tartışılması | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Verileri toplama ve yorumlama | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Verileri yorumlama | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Verileri yorumlama | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Tartışma ve sonuç | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Tezin sunulması | Sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tezin düzeltmelerinin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 40 | 560 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 608 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,32 | ||
AKTS | 24 AKTS |