Genel Bilgi
Kod | RES736 |
Ad | Modern Heykel Tarihi II |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT KARAASLAN |
Dersin Amacı
20. yüzyıldan günümüze kadar geçen süreçte, heykel sanatının geçirdiği evrimler ve çağdaş sanat akımlarını dönemlerinin kendine özgü koşulları içerisinde irdelemektir.
Dersin İçeriği
20 yy. heykel sanatının sanat akımları ve sanatçıların tanınması ve sanatçıların çalışmalarının plastik açıdan değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sculpture Today, Judith Collins, Phaidon Press Inc. 2007 Anatomy for the Artist, Sarah Simblet, Darling Kindersley Lim. 2001. Rodin, Bernard Champingneuelle, Thames and Hudson yay. 1988. Heykel ve Sanat Kuramları, Özi Huntürk, Hayalperest yay. 2016. Çağdaş Sanat ve Yeniden Üretim, Figen Girgin, Hayalperest Yay. 2018. Modern Sanattan Sonra, David Hopkins, Hayalperest Yay. 2018.
Notlar
Merkezi Kütüphane
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat akımları ve sanatçılarını tanır |
ÖÇ02 | 20. yy. ın ikinci yarısından günümüze heykel sanatının gelişimini bilir |
ÖÇ03 | 20. yüzyıl heykel sanatçılarının üslup ve anlayış farklılıklarını bilir |
ÖÇ04 | Günümüz heykel sanatının sorunlarını tartışır |
ÖÇ05 | Modernizm ve Postmodernizm kavramları üzerine fikir sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kavramsal Sanat ve Joseph kosuth | Kaynak tarama ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Pop Art | Kaynak tarama ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hiper Realizm | Kaynak tarama ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yoksul Sanat ve Süreç Sanatı | Kaynak tarama ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Arazi Sanatı | Kaynak tarama ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sosyal Heykel ve Joseph Beuys | Kaynak tarama ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yeni Gerçekcilik | Kaynak tarama ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Feminist Sanat ve Kiki Simith | Kaynak tarama ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yoksul Sanat ve Süreç Sanatı | Kaynak tarama ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Video Sanatı | Kaynak tarama ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Heykel Sanatı ve Postmodernizm | Kaynak tarama ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Postmodernizm ve Modernizm Tartışmaları | Kaynak tarama ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Postmodernizm ve Modernizm Tartışmaları | Kaynak tarama ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Postmodernizm ve Modernizm Tartışmaları | Kaynak tarama ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |