Genel Bilgi
Kod | RES734 |
Ad | Günümüz Sanatı Sorunları II |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Amacı
Günümüz sanatında karşımıza çıkan yeni eğilimleri ve kavramları sanatın tarihsel bütünlüğü içerisinde incelemek, onların sosyal siyasal ve ekonomik olgularla olan ilişkilerini çözümlemek ve böylece öğrencilerin kendi özgün çalışmalarını çağdaş sanat teorileri ve uygulamaları içinde doğru konumlandırmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Çağdaş sanat ve yaratıcı uygulamalarını kapsayan bu derste, 1960lardan günümüze uzanan sanatı şekillendiren kültürel devrimler, eleştirel teoriler ve sanat tarihinin önemli olguları , yani 20.yüzyılda öne çıkan kavramlar, formalizm, feminizm, postyapısalcılık vb. bir dizi sanatsal yaklaşım incelenmektedir. Bu süreçte, öğrenciler görsel örnekleri , sözlü ve yazılı olarak yorumlayarak, önemli sanat sorunlarını tartışmakta ve çözümlemektedir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
ÖÇ02 | Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
ÖÇ03 | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
ÖÇ05 | Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ06 | Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
ÖÇ07 | Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
ÖÇ08 | Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
ÖÇ09 | Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur. |
ÖÇ10 | İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
ÖÇ11 | Günümüz sanatındaki temel argümanları anlar ve anlamlandırır. |
ÖÇ12 | Sanatın ekonomik ve politik olaylarla ilişkisini çözümler. |
ÖÇ13 | Sanatın sosyolojik olay ve olgularla ilişkisini kavrar. |
ÖÇ14 | Sanatın tarihsel bir bilgi alanı olduğunu bilir. |
ÖÇ15 | Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Dersin içeriğinin ve kaynaklarının incelenmesi | |
2 | Modernizm | Dersin içeriğinin ve kaynaklarının incelenmesi | |
3 | Postmodernizm | Dersin içeriğinin ve kaynaklarının incelenmesi | |
4 | Kültürel Farklılıklar | Seçilmiş metinleri okuma | |
5 | Feminizm | Seçilmiş metinleri okuma | |
6 | Fotoğraf, Yeniden Üretim, Tıpkı Basım, Video | Seçilmiş görselleri inceleme | |
7 | Tasarım Aracılığıyla Dönüştürme | Seçilmiş görselleri inceleme | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kamusal Sanat Çalışmaları | Seçilmiş örnekleri inceleme | |
10 | Performans, Şaşırtma ve Görsel Dünya | Seçilmiş örnekleri inceleme | |
11 | Sanatta Politik Eylemler | Seçilmiş örnekleri inceleme | |
12 | Sanatta Politik Eylemler | Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme | |
13 | Sanatta Yeni Teknolojiler | Araştırma | |
14 | Öğrenci Sunumları ve tartışmalar | Not kartları ve slayt hazırlama | |
15 | Öğrenci Sunumları ve tartışmalar | Not kartları ve slayt hazırlama | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |