Genel Bilgi
Kod | RES729 |
Ad | Form ve Tasarım I |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilerin üç boyutllu formlar üreterek özgün plastik bir dil oluşturmalarını amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu derste, plastik formların tasarım ögeleri ve ilkeleri hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu öge ve ilkeleri kullanarak özgün tasarımlar yapmaları istenir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Herbert Read, Modern Sculpture. Richard J. Williams After Modern Sculpture
Notlar
Sanat Dergileri, Güzel Sanatlar Enstitülerinin süreli yayınları, dergileri. Sanatçı katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üç boyutlu tasarım kavramını bilir ve açıklar |
ÖÇ02 | Form ve fonksiyon ilişkisini çözümler |
ÖÇ03 | Doğal nesnelerdeki plastik olanakları algılar ve kullanır. |
ÖÇ04 | Bir plastik formu oluşturan temel elemanları bilir ve kullanır. |
ÖÇ05 | Özgün plastik formlar tasarlar ve sergiler. |
ÖÇ06 | Tasarımlarına uygun malzeme, teknik ve yöntemleri bulur ve kullanır. |
ÖÇ07 | Bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlar gerekli becerileri kazanır. |
ÖÇ08 | Müzelerden etkin bir biçimde yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkar. |
ÖÇ09 | İnsan topluluklarının ve uygarlıkların plastik ve artistik üretimlerindeki değişim süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasarım Kavramının Yapısı | Kavram Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Formun Yapısı | Kavram Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Form Oluşturma ve Tasarım | Kavram Araştırması ve Uygulama Alıştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Form Oluşturma ve Tasarım | Kavram Araştırması ve Uygulama Alıştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sanat Ürününün Tasarımı | Konu Çalışması ve Soruların Oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sanat Ürününün Tasarımı | Konu Çalışması ve Soruların Oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
7 | Sanat Ürününün tasarımı ve temel kavramları | Konu Çalışması ve Soruların Oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Kütle ve Yapısal Dinamik Araştırması | Kavramsal Çalışmalar ve Uygulama Hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kütle, Ritm ve Denge Araştırması | Kavramsal Çalışmalar ve Uygulama Hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kütle, Form ve Tasarım Araştırması | Kavramsal Çalışmalar ve Uygulama Hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Taslak Projelerin Tartışılması | Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Taslak Projelerin Tartışılması | Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Proje Çalışması | Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Proje Çalışması | Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |