SÖ813 Eğitimde Program Değerlendirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ813
Ad Eğitimde Program Değerlendirme
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN


Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı, değerlendirme kavramına farklı boyutlar açısından bakmak, bilimsel bir disiplin olarak program değerlendirmenin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini incelemek, öğrencilere alandaki güncel kavramlar ile farklı değerlendirme yaklaşımlarına yönelik bakış açısı kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği; değerlendirmenin temel amacı, kullanımı ve kavramsal farklılıklar, modern program değerlendirmenin tarihsel süreç içerisinde gelişimi ve bu konudaki yeni yönelimler, alternatif program değerlendirme yaklaşımları, program değerlendirme sürecinde planlama ve program değerlendirme sürecinde uygulama konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Eğitimde Program Değerlendirme Ders Notu

Notlar

Varış, Fatma, (1996) Eğitimde Program Geliştirme (6. Baskı), Ankara: Alkım Yayınevi; Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık; Posner, J.George. Analyzing The Curriculum. Second Edition. McGraw-Hill, Inc., 1995; Fitzpatrick, J.L., Sanders, J.R & Worthen, B. L. (2004). Program evaluation alternative approaches and practical guidelines. Boston, Pearson Education Inc.; Worthen B. R. & Sanders. (1987). Educational Evaluation Alternative Approaches and Practical Guidelines. Langman. New York.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Program değerlendirmenin temel amacını, kavramsal özelliklerini ve kullanım alanlarını inceler
ÖÇ02 Çağdaş program değerlendirme yaklaşımlarının tarihsel kökenini ve alandaki yeni eğilimleri inceler
ÖÇ03 Program değerlendirmede kullanılan alternatif yaklaşımları analiz eder
ÖÇ04 Program değerlendirme yaklaşımlarını temelinde bir araştırma planlar, veri toplar, analiz eder ve raporlaştırır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. 3
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1 Program Değerlendirmeye Giriş Literatür trarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 2 Eğitim programının değerlendirmesi Literatür trarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 3 Program Değerlendirme Modelleri Literatür trarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
4 4 Ürün ve Erişiye yönelik değerlendirme Literatür trarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 5 Programın öğelerine yönelik değerlendirme Program geliştirme sürecini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 6 Türkiyede program geliştirme çalışmalarının değerlendirilmesi Literatür trarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
7 7 Uygulamadaki bazı derslerin programlarının değerlendirilmesi İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 8 Alternatif program değerlendirme modelleri Literatür trarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
10 9 Program değerlendirme standartları I Literatür trarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
11 10 Program değerlendirme uygulamaları I Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 11 Program değerlendirme uygulamaları II Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
13 12 Program değerlendirme uygulamaları III Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 13 Değerlendirme ve Raporlaştırma Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 14 Değerlendirme ve Raporlaştırma II Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS