TM511 Tarımsal Mekanizasyonda Yöneylem Araştırma Teknikleri Uygulaması-I

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TM511
Ad Tarımsal Mekanizasyonda Yöneylem Araştırma Teknikleri Uygulaması-I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMİN GÜZEL


Dersin Amacı

Tarımsal üretimde üretim aşamalarındaki Sorunun tanımlanması; amaçların ve sorunu oluşturan sistemin bileşenlerinin belirlenmesi ve bu sorunların çözümünün optimize edilmesini amaçlamaktır

Dersin İçeriği

Tarımsal üretimde Yöneylem Araştırması genellikle kıt kaynakların tahsis edilmesi gereken aşamalarda en iyi şekilde bir sistemi tasarlamaya ve tarımsal üretimi en iyilemeye yönelik karar verme sürecine bilimsel bir yaklaşım sağlamayı içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-Yöneylem Araştırması I Ders Notları. Dr. Y. İlker Topcu & Dr. Özgür Kabak. İstanbul Teknik Üniversitesi 2-Operations Research.Prof. W.L. Winston 3-Yöneylem Araştırması .Prof.Dr. Müjgan SAĞIR ve ark. Anadolu üniversitesi

Notlar

Ders sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarımsal ürün döngüsünü bilir
ÖÇ02 Tarımsal üretim aşamalarını bilir
ÖÇ03 Tarımsal üretim peryotlarındaki kullanılan makinaları bilir
ÖÇ04 Üretim planlama yöntemlerini bilir
ÖÇ05 Planlama yöntemlerini tarıma uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yöneylem araştırma tekniklerinin tarihcesi sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
2 Yöneylem araştırma tekniklerinin tarihcesi sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
3 Doğrusal programlama sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
4 Doğrusal programlamanın kullanım alanları sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tarımda kullanım örnekleri sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Tarımda kullanım örnekleri için ödev Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Tarımda kullanım örnekleri için ödev Tartışmma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav sözlü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Kritik yol yöntemi sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
10 Kritik yol yöntemi sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
11 Kritik yol yöntemi için ev ödevi sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Kritik yol yöntemi için ev ödevi sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Program değerlendirme ve gözden geçirme tekniği sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
14 Program değerlendirme ve gözden geçirme tekniği sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
15 Program değerlendirme ve gözden geçirme tekniği için ödev sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sözlü Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sözlü Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS