FAR537 Gastrrointestinal Sistem Farmakolojisinde Pratik Yöntemler

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FAR537
Ad Gastrrointestinal Sistem Farmakolojisinde Pratik Yöntemler
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATMA PEYMAN ERTUĞ


Dersin Amacı

Gastrointestinal sistem farmakolojisinde kullanılan ilaçları sınıflandırmak ve bu ilaçların kullanımını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Gastrointestinal sistemin, sindirim, salgılama, ekzokrin veendokrin fonksiyonları. Gastrointestinal sistem ilaçları, sınıflandırılması ve temel kavramlar.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

1.Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Kayaalp SO, Hacettepe Taş Kitapçılık, Ankara, IX. baskı, 2000 2. Goodman & Gilman's. Terapötiklerin Farmakolojik Temelleri. Hardman JG, Limbird LE, IX. baskı, McGraw-Hill, New York, 1996 Farmakoloji, Rang, HP, Dale, MM, Ritter, JM, Churchill Livingstone, Edinburgh, V. baskı, 2003 3. Farmakoloji, Rang, HP, Dale, MM, Ritter, JM, Churchill Livingstone, Edinburgh, V. baskı, 2003 4. Lippincott'un Resimli İncelemeleri: Farmakoloji, Mycek MJ, Harvey RA, Champe PC, 2. baskı, 1997

Notlar

İnternet, kütüphane veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gastrointestinal sistem farmakolojisinde kullanılan ilaçları sınıflandırır.
ÖÇ02 Gastrointestinal sistem farmakolojisinde kullanılan ilaçların kullanımını bilir.
ÖÇ03 Gastrointestinal sistem hastalıklarında kullanılan alt sınıflar, prototipler ve diğer önemli ajanları açıklar.
ÖÇ04 H2 reseptör antagonistleri ve proton pompası inhibitörlerini bilir ve kıyaslar.
ÖÇ05 Literatür araştırması, makale sunumu ve tartışma yapmasını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Asit peptik hastalıklarda kullanılan ilaçlar antiasitler ve H2 reseptör antagonistleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Asit peptik hastalıklarda kullanılan ilaçlar antiasitler ve proton pompası inhibitörleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Asit peptik hastalıklarda kullanılan ilaçlardan antiasitler, sukralfatlar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Asit peptik hastalıklarda kullanılan ilaçlardan misoprostol, kolloidal bizmut, antibiyotikler Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Üst gastrointestinal sistem motilitesini uyaran ilaçlar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Antiemetik etkisi olan ilaçlar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İrritabıl barsak sendromunda kullanılan ilaçlar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma, tekrar, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İnflamatuvar barsak hastalıklarında kullanılan ilaçlar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Gastrointestinal sistem hastalıklarında kullanılan alt sınıflar, prototipler ve diğer önemli ajanlar Okuma, tekrar, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Pankreatik enzim replasmanı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Laksatifler Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Antidiyareik ilaçlar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Safra taşı oluşumunu baskılayan ilaçlar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Literatür araştırması, makale sunumu ve tartışma Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS