SFZ710 Uzmanlık Alan Dersi

5 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SFZ710
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR


Dersin Amacı

Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki temel bilgileri hatırlayarak, yeni gelişmeleri ve yayınları araştırması ve tartışması amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Tez seviyesinde olan yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularını ayrıntılı bilmesi , bu konulardaki yeni gelişmeleri takip etmesi ve değerlendirmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.

Notlar

. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanı ile ilgili bilgileri günceller
ÖÇ02 Laboratuar koşullarını anlar
ÖÇ03 Laboratuar ve çalışma koşullarını bilgi donanımıyla kullanır
ÖÇ04 Elde ettiği bilgileri bilimsel alanda sunar ve bu bilgilerle makale yazabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güvenilir bilgiye ulaşır 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alan konularının belirlenmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür taraması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Çalışmaların tartışılması-1 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
4 Çalışmaların tartışılması-2 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Çalışmaların tartışılması-3 Lteratür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Çalışmaların tartışılması-4 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Çalışmaların tartışılması-5 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Belirlenen konularla ilgili laboratuar ölçümlerinin planlanması-1 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Belirlenen konularla ilgili laboratuar ölçümlerinin planlanması-2 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
11 Laboratuar ölçümleri-1 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Laboratuar ölçümleri-2 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Laboratuar ölçümleri-3 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Sonuçların analizi-1 analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Sonuçların analizi-2 analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS