FİZ715 Seminer Dersi

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ715
Ad Seminer Dersi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. AYPER BOĞA PEKMEZEKMEK


Dersin Amacı

Tez çalışması için bir araştırma konusu belirleyip, belirlenen konu ile ilgili literatür araştırması, protokol ve deneysel aşamaları tamamlayıp tez çalışmasının belli bir seviyeye getirmesi amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Belirlenen bir konuda ayrıntılı literatür araştırması ve sunum

Dersin Ön Koşulu

Embriyoteratojenite ve Deneysel embriyoteratojenite modeli derslerini almış olmak

Kaynaklar

C. Ulusal Yazılan/Çeviri kitap-lar : 1. Xenopus laevis (DAUDIN) Normal Tablosu. Ç.Ü Tıp Fakültesi Ders Notu. Editors: P.D.Nieuwkoop and J.Faber Çevirenler :Prof.Dr.Tuncay ÖZGÜNEN, Dr.Ayper BOĞA. pp:1-204. Ç.Ü Basımevi -2019 2. Xenopus Laevis Anomali Atlası. Ayper BOGA, Tuncay Özgünen. Ç.Ü Tıp Fakültesi Ders Notu. pp-1-54. Ç.Ü Basımevi-2019.

Notlar

Anomali atlası


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Literatür taramanın nasıl yapılacağının öğretilmesi
ÖÇ02 Literatür taramanın neden önemli olduğunun kavratılması
ÖÇ03 Literatür taramada analiz etmenin öneminin kavratılması
ÖÇ04 Literatür taramada değerlendirmenin nasıl yapıldığına dikkat çekilmesi
ÖÇ05 Literatürde giriş,materyal-metod ve tartışma bölümlerinin dikkatli gözden geçirilmesinin önemi
ÖÇ06 Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesinin bir örnekle raporlanması
ÖÇ07 Seminer konusu seçilirken dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi
ÖÇ08 Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulanması.
ÖÇ09 Seçtiği konu ile ön bilgilerin verilmesi ve çalışmaya teşvik edilmesi
ÖÇ10 Topladığı literatürleri nasıl değerlendirdiğini izlemek ve yardım etme
ÖÇ11 Özellikle girişin konuyla ilgili bir derleme şeklinde olması gerekmesinin önemi
ÖÇ12 Seminerin konusu ile ilgili ve ilgi çekici resim/grafik v.b bulmasını sağlamak
ÖÇ13 Seminerde belli bir konuda bilgi verilmesinin ve dinleyicileri etkilemenin önemli olduğunun belirtilmesi
ÖÇ14 Seminer sunumunun yapılması ve bunun için ortamaın hazırlanması


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güvenilir bilgiye ulaşır 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür taranması hakkında genel bilgi Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Olası tez konusuyla ilgili bilgilere ulaşma Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Çalışma konusunun tarihçesi Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Çalışma konusuyla ilgili yapılan tüm çalışmaları bulma Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Çalışma konusuyla ilgili yapılan tüm çalışmaları analiz etme Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Örnek bir seminerle kazanılan bilgilerin karşılaştırılması Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Arama motorlarından ve önerilen kaynak kitaplardan araştırma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Elde edilen bilgilerin gözden geçirilmesi Verilerin karşılaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Seminer konusunun seçiminin yapılması Verilerin karşılaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Konu ile ilgili literatürlerin toplanması Değerlendirme sonucunu planlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Literatürlerin seminerede nasıl kullanılacağının bilgisi Değerlendirme sonucunu planlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Seminerde kullanılacak resim,grafik ve videoların seçimi hakkında bilgi Elde edilen tüm verilerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Seminer içerik sunumunun verilmesinin önemi hakkında bilgi Elde edilen tüm verilerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Seminerin sunulması ve değerlendirme Danışman ile fikir alışverişi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 11 2 22
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 11 2 22
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 2 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS