BED546 Nitel Araştırma Yöntemleri

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED546
Ad Nitel Araştırma Yöntemleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ


Dersin Amacı

Öğrencinin çevrelerindeki dünyayı ölçebilmeleri için gerekli araçları sağlayarak doğru verilere ulaşmalarının nitel yöntemlerini öğretmek.

Dersin İçeriği

Nitel ve nicel veri kavramını daha iyi anlamak için, belirli veri kümelerinin örneklerini ve bunların nasıl tanımlanabileceğini gözlemlemek

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ARAŞTIRMA TASARIMI - Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları / RESEARCH DESIGN - John W. Creswell, J. David CreswellQualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches.

Notlar

Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. Edam.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci nitel yöntemler öğrenir
ÖÇ02 Nitel yöntemleri spor bilimi araştırmalarında kullanma becerisi geliştiri.
ÖÇ03 Bilimsel araştırma becersi artar
ÖÇ04 Öğrenciler bilimsel analiz teknikleri öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 derse giriş okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Nitel araştırma nedir? Berg, B. L., & Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. EĞİTİM YAYINEVİ. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Nitel araştırmada konular Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Yayıncılık, Sakarya, 226. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Nitel araştırmada spor Canan, K. O. C. A. (2017). Spor bilimlerinde nitel araştırma yaklaşımı. Spor Bilimleri Dergisi, 28(1), 30-48. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Spor bilimlerinde kullanılan nitel araştırmalar Aksakal, N., & KIRKAYA, İ. (2013). Gömülü teori: spor bilimlerinde kullanılabilirliği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 1-10. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Spor bilimlerinde kullanılan araştırmalar Özdemir, A. (2021). Beden eğitimi ve spor alanında yapılmış nitel çalışmaların incelenmesi: Bir meta-sentez çalışması (Master's thesis, İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü). Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Spor bilimlerinde içerik analizi Atalay, A. (2017). TÜRKİYE'DE SPOR YÖNETİMİ ARAŞTIRMALARINDAKİ EĞİLİMLER: BİR İÇERİK ANALİZİ. Electronic Turkish Studies, 12(29). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar . Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Spor bilimlerinde içerik analizi1 Gökçe, O. (2006). İçerik analizi: Kuramsal ve pratik bilgiler. Siyasal kitabevi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Göstergebilim analzi CÖMERT, E., & ALEMDAR, U. Spor Taraftarlarının Sosyal Sorumluluk Algılarına İlişkin Bir Derleme. Egzersiz ve Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 37-43. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Nitel çalışmalarda görüşme analzi Çokluk, Ö., Yılmaz, K., & Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(1), 95-107. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Nitel araştırmalarda yöntem Çelik, H., Baykal, N. B., & Memur, H. N. K. (2020). Nitel veri analizi ve temel ilkeleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 379-406. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Nitel araştırmalarda sorunlar BALTACI, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Nitel araştırmada sorunlar. Tekindal, M., & Şerife, U. Ğ. U. Z. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(1), 153-172. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 öğrenci sunumları CÖMERT, E., & ALEMDAR, U. Spor Taraftarlarının Sosyal Sorumluluk Algılarına İlişkin Bir Derleme. Egzersiz ve Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 37-43. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları . Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 12 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 126
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,04
AKTS 5 AKTS