MM004 Mimarlık/Kimlik İlişkisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM004
Ad Mimarlık/Kimlik İlişkisi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT


Dersin Amacı

Kişisel, gruplara ait ve toplumsal kimlik özelliklerinin doğal, kentsel ve mimari çevreye yansımasının incelenmesi. Var olan çevrelerin kültürel kimlik analizini irdelemek. Kültürel kimlik-çevresel kimlik ilişkilerinin araştırmak.

Dersin İçeriği

Kültürel, kişisel, grup ve toplumsal kimlik tanımlarını analiz etmek. Doğal çevre kimliği ve kentsel mimari kimlik oluşumunu sorgulamak. Mekansal kimlik göstergelerini araştırmak.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Abel, C., "Architecture and Identity", Architectural Press, Oxford, 1997. Bachelard, G., (çev. A. Derman), "Mekanın Poetikası", Kesit Yayıncılık, İstanbul, 1995. Bilgin, N., "Kollektif Kimlik", Sistem Yayınları, İstanbul, 1999. Bowman, G. ve diğ., (Çev. Türkan Yöney), "Yitik Ülke Masalları Kimlik ve Yer Sorunsalı", Sarmal Yayınevi, İstanbul, 1996. Frampton, K., "Place-Form and Cultural Identity", Thames & Hudson, London, 1988. Norberg Schulz, C., "Genius Loci: Towards A Phenemenology of Architecture", Rizzoli. New York, 1984. Paecher, C., "Learning, Space and Identity", Paul Chapman, London, 2001.

Notlar

İnternet veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mimarlık ve kimlik ilişkisiyle ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler.
ÖÇ02 Mimarlık ve kimlik ilişkisiyle ilgili bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır.
ÖÇ03 Mimarlık ve kimlik ilişkisiyle ilgili örnekleri inceler.
ÖÇ04 Mimarlık ve kimlik ilişkisiyle ilgili örnekler üzerinden analizler yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği hakkında bilgi aktarımı. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kültürel, kişisel, grup ve toplumsal kimlik tanımları üzerine analizler. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Doğal çevre kimliği ve kentsel, mimari kimlik oluşumu analizleri. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Algı Kuramları, İmge, Biliş kavramlarının anlatımı. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Öğrenci araştırmalarının incelenmesi. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Öğrenci araştırmalarının tartışılması. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav İlgili okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Var olan çevrelerin kültürel kimlik analizi. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Öğrenci çalışmalarının incelenmesi. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Kültürel kimlik-çevresel kimlik ilişkilerinin irdelenmesi. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Öğrenci araştırmalarının sunumu. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Öğrenci araştırmalarının incelenmesi ve tartışılması. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Mekansal ve yüzeysel bileşenlerin kimlik bağlamında etkisinin incelenmesi. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS