MIM413 Mimari Proje 7

7 AKTS - 6-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 7 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM413
Ad Mimari Proje 7
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 6-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 7 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA YEĞİN


Dersin Amacı

Mimari Proje 6 dersinde edinilen becerilere ilave olarak bu dersin amacı, özellik gösteren kentsel alanlarda çevre kavramları üzerinde durmak ve karmaşık işlevli yapı tasarımı hakkında öğrencileri bilgilendirerek, öğrenciyi diploma projesi çalışmasına hazırlamaktır.

Dersin İçeriği

Oluşmuş yapısal çevrenin kavranmasına yönelik analizler yapmak/ mimarlık - kentsel tasarım çalışması içinde kavramsal konuları ele almak / mimari proje bütünü içinde işlev-biçim-çevre ilişkilerini dikkate alan tasarımlar geliştirmek / özellik gösteren kentsel alanlarda sıhhileştirme, kentsel yenileme ve ileri yapım teknolojisi ile karmaşık fonksiyonlu konuları içeren çözümlerin tasarlanmasıdır.

Dersin Ön Koşulu

MİM 312 Mimari Proje 6

Kaynaklar

ilgili kaynaklar

Notlar

ilgili kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mimari bir proje için kapsamlı bir program hazırlar.
ÖÇ02 Verilen bir tasarım konusunu teknik belgeleme, araştırma becerileri, düzenleme sistemleri, tarihsel gelenekler ve küresel kültür, erişilebilirlik, sürdürülebilirlik, alan tasarımı, yaşam güvenliği, çevresel sistemler, strüktürel sistemler bağlamında kapsamlı bir biçimde ele alır.
ÖÇ03 Verilen mimari tasarım konusu üzerinde tasarım becerisini gösterir.
ÖÇ04 Verilen tasarım konusu üzerinde geliştirilen projeyi ileri sunum teknikleri ile sunar ve ifade eder.
ÖÇ05 Verilen tasarım konusu üzerinde yenilikçi tasarım kararları alır ve uygun teknolojik çözümleri arar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait bilgiye dair mimari tasarım ilkelerini bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir..
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezleyebilir. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Açıklama, konu, program ve dersin işleyişi hakkında bilgilendirme Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Alan Gezisi Teknik gezi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
3 Konuya ilişkin analiz çalışmalarının yapılması, seminer sunumları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
4 Konuya ilişkin analiz çalışmalarının yapılması, ilgili yönetmeliklerin incelenmesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 1. Ara Değerlendirme Sunum Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
6 Atölye çalışması-projelerin tartışılması Proje tasarımı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
7 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 1 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Proje tasarımı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
9 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 2 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 3 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 2. Ara Değerlendirme Proje tasarımı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
12 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 4 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 5 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 6 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 7 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje tasarımı Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje tasarımı Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 24 4 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 24 3 72
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 178
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,12
AKTS 7 AKTS