MIM359 Peyzaj Tasarımı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM359
Ad Peyzaj Tasarımı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BERRİN SİREL


Dersin Amacı

Peyzaj mimarlarının çalışma prensipleri ve metodlarını kavramak, bitkisel tasarım prensipleri ve bahçe ve süs bitkilerinin özelliklerini bilmek, projelerindeki açık ve yeşil alanlar ile ilgili temel tasarım kararlarını vermek.

Dersin İçeriği

Peyzaj mimarlığında temel kavramlar. Peyzaj mimarlığının tarihi. İnsan-doğa ilişkisi. Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı. Arazi biçimlendirme ve tesviye. Bahçe ve süs bitkileri. Peyzaj konstrüksiyon elemanları. Ödüllü projelerin analizleri. Peyzaj tasarım projesi çizilmesi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kolektif Yazar, 2020, Mimarlıkta Peyzaj Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık. Altunkasa, F., Uslu, C. 2016, Peyzaj Tasarımı, Seçkin Yayıncılık.

Notlar

Peyzaj tasarımı uygulama örnekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsanın çevresi ile kurduğu ilişkinin önemini tanımlar ve yaşadığı çevredeki gelişmeler ve meslek pratiği ile ilişkili olarak değerlendirir
ÖÇ02 Peyzaj mimarlığının görev ve çalışma alanını açıklar.
ÖÇ03 Kentsel gelişim ve kentsel yeşil alanların tasarım tarihi ve gelişimini açıklar.
ÖÇ04 Bahçe ve süs bitkileri ve bitkisel tasarım ilkelerini uygular
ÖÇ05 Açık ve yeşil alan tasarım karakterini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.
ÖÇ06 Mimari projelerindeki açık ve yeşil alanlar için uygun önerileri geliştiririr.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait bilgiye dair mimari tasarım ilkelerini bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir..
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezleyebilir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Peyzaj mimarlığı nedir anlam, kapsam, doğa, insan İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bahçe tarihi, dönem projesinin verilmesi İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Arazi ve bağlam, avan proje geliştirme İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri1 İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri2 İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri3 İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri4 İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav İlgili araştırma ve okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Peyzaj Projesi Geliştirme1 Proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Peyzaj Projesi Geliştirme2 Proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Peyzaj Projesi Geliştirme3 Proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Peyzaj Projesi Geliştirme4 Proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Peyzaj Projesi Geliştirme5 Proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Peyzaj Projesi Geliştirme6 Proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Peyzaj Projesi Geliştirme7 Proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS