BP235 Zeytin, Zeytin Yağı ve Mutfak Kültürü

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BP235
Ad Zeytin, Zeytin Yağı ve Mutfak Kültürü
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CANSU GENCER


Dersin Amacı

Bu derste zeytin ile zeytinyağının tarihi, kültürü, tarımı, ekonomisi, ticareti, sofralık zeytin ve zeytinyağlarının kullanımı ve tadımı konularının açıklanması planlanmaktadır. Amaç öğrencilere yararlı bilgiler sunmak, onlara yetiştiricilik ve kaliteli üretim hakkında karar verme becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Dünya da ve Türkiye de zeytin ve zeytinyağı yetiştiriciliği açıklanır. Türkiye dahil olmak üzere Akdeniz ülkelerinin en önemli bitkisi olan sofralık zeytin ve zeytinyağının tarihçesi, üretici ülkeleri, ekonomisi, kültürdeki yeri, kullanımı ile yağ kalitesine göre ayırt edilmesine ilişkin bilgiler tartışılır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007

Notlar

Kişisel Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Zeytin yetiştiriciliğinin tarihçesini anlatabilir.
ÖÇ02 Zeytin, zeytinyağı konusunda genel bilgileri yorumlayabilir.
ÖÇ03 Sofralık zeytin ve zeytinyağının ülke ekonomisi için katma değerini tartışabilir.
ÖÇ04 Zeytinliklerin tesisi ve kültürel işlemleri açıklayabilir.
ÖÇ05 Uygun hasat tarihi ve tekniğine karar verebilir.
ÖÇ06 Sofralık zeytin ve zeytinyağının üretim tekniklerini kıyaslayabilir.
ÖÇ07 Kusurlu ve kusursuz zeytinyağları duyusal olarak ayırt edebilir.
ÖÇ08 Zeytin hastalık ve zararlıları hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorgulayıcı ve araştırıcıdır 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Analitik düşünmeyi öğrenir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel düzeyde ingilizce kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş ve tanımlar Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Zeytin ve zeytinyağının tarihçesi ve coğrafyası Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Zeytin ve zeytinyağı üretici ülkeler Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Zeytin ekonomisi ve tüketimi Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Zeytinyağı ekonomisi ve tüketimi Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Zeytinlik tesisi Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Zeytin yetiştiriciliğinde kültürel işlemler Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Zeytinyağının kalite kriterleri ve sınıflandırması Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sofralık zeytinin sağlığına yararları Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Zeytinyağının sağlık üzerine etkileri Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Zeytinyağının duyusal analizi Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sofralık zeytin üretimi Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Zeytinyağı üretim aşamaları Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Zeytin ve zeytinyağı muhafaza koşulları Her Yönüyle Zeytincilik, Esat Bülbül, İnkılap Kitabevi, 2007 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 58
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,32
AKTS 2 AKTS