TE319 Yeni Türk Edebiyatı V

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE319
Ad Yeni Türk Edebiyatı V
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Servet-i Fünun Devrinde onlardan farklı özellikte yazan yazar ve yapıtlarını ve Fecr-i Ati Topluluğunu tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Dönemin sosyal kültürel ve ekonomik özellikleri, Fecr-i Ati topluluğu, Rıza Tevfik Bölükbaşının edebi kişiliği, şiirleri, Mehmet Emin Yurdakul ve Hüseyin Rahminin edebi kişiliği şiirleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Rıza Tevfik Bölükbaşı- Şiirler Mehmet Akif Ersoy- Şiirler Hüseyin Rahmi Gürpınar- romanlar

Notlar

Rıza Tevfik Bölükbaşı- Şiirler Mehmet Akif Ersoy- Şiirler Hüseyin Rahmi Gürpınar- romanlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dönemin sosyal kültürel ve ekonomik özellikleri hakkında bilgi sunar.
ÖÇ02 Fecr-i Ati topluluğunu tanıtarak ilgili edebi metinleri analiz eder.
ÖÇ03 Aynı dönemin şair ve yazarlarını metin çözümlemeleri ile ayırt eder.
ÖÇ04 Rıza Tevfik Bölükbaşının edebi kişiliğini açıklar.
ÖÇ05 Mehmet Emin Yurdakul ve Hüseyin Rahminin edebi kişiliğini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Servet-i Fünun dışındaki edebiyat Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Edebi Topluluklar Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Hece şiirinin yeniden ortaya çıkışı Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Riza Tevfik Bölükbaşı: literary personality, his poems, Sample Analysis. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Popüler Roman; Örnek yazar ve yapıtlar. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Hüseyin Rahmi Gürpınar: Şık. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Mehmet Emin Yurdakul: Şiirlerinden Örnek Çözümlemeler. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hüseyin Rahmi Gürpınar: Efsuncu Baba. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Uygulama (Mehmet Akif Ersoy: Şiirlerinden Çözümlemeler) Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Hüseyin Rahmi Gürpınar: Mürebbiye. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Fecr-i Ati Dönemi Edebiyatı: Kuruluş- Yapıt verme - Dağılış. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Uygulama (Ahmet Haşim: Edebi Kişiliği şiirlerinden örnekler, Çözümlemeler) Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Başka Romancılar: Ahmet Rasim, Mehmet Celal (...) I Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Başka Romancılar: Ahmet Rasim, Mehmet Celal (...) II Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS