AYH107 Genel Botanik

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AYH107
Ad Genel Botanik
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Gökhan ERGAN


Dersin Amacı

Bilgisayarı oluşturan donanım birimlerinin, temel internet kavramlarının ve Windows işletim sisteminin öğretilmesi ve Ofis programlarının kullanılması yeteneğini sağlamaktır

Dersin İçeriği

Temel bilgi teknolojilerine giriş, Bilgisayar nedir Bilgisayarın tarihçesi, sınıflandırılması, türleri, temel özellikleri, çalışma mantığı, sistemi, donanımı ve yazılımı, Microsoft Windows konuları: Masaüstü, görev çubuğu, başlat menüsü öğeleri, pencere işlemleri, temel dosya klasör işlemleri, klasör seçenekleri, başlat menüsüne öğeler eklemek ve çıkarmak, masaüstünü özelleştirmek görev çubuğunu özelleştirmek, başlat programlar öğeleri, tüm programlar, denetim masası, Microsoft Word konuları: metin yazmak ve kaydetmek, yeni belge oluşturmak, metinler üstünde işlem yapmak (şeçim, taşıma, kopyalama, kesme, yapıştırma), görünümler arasında geçiş yapmak, metinleri biçimlendirmek, Microsoft Word konuları : paragrafları biçimlendirmek, madde işaretlerini kullanmak, numaralı listeler yaratmak, kenarlıklar ve gölgelendirme ile çalışmak, metinleri bulmak ve değiştirmek, yazım hatalarını düzeltmek, sayfa yapısı ile çalışmak, baskı önizleme ve yazdırma seçeneklerini kullanmak, Microsoft Word konuları: belgelere eklentiler yapmak (sayfa numarası, üstbilgi ve altbilgi, simgeler, dipnot,vb.), metni sütunlara bölmek, tablolar ile çalışmak, resim ve grafikler ile çalışmak, Microsoft PowerPoint konuları : Slaytlar ile çalışmak, metin ve resim ekleyip biçimlendirmek, slayt düzenleri ile çalışmak, slaytlara nesneler eklemek, Microsoft Excel konuları: Çalışma kitapları ile ilgili temel işlemler, çalışma sayfalarına veri girmek (hücre, satır, sütun, aralık seçmek, sütun ekleyip çıkarmak, vb.), karakterleri, hücreleri ve sayıları biçimlendirmek, sayfaları düzenlemek ve yazdırmak, Microsoft Excel konuları: Formülleri kullanmak (toplama, işlevler (topla, ortalama, en büyük, en küçük), eğer, ve, eğersay, serbest hesaplamalar), başvuru türleri (göreceli, mutlak ve karma başvurular), grafikler ile çalışmak, Microsoft Excel konuları: Koşullu biçimlendirmeyi kullanmak, verileri sıralamak, verilere filtre uygulamak, Microsoft Excel uygulamaları, İnternet konuları: İnterneti oluşturan temel bileşenler (internet protokolleri, web sayfası, URL, ISP, IP adresi, internet adresi, vb.), Internet Explorer kullanımı, elektronik posta kullanımı,

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bozcuk, Suna. (1995). Genel botanik. Hatiboğlu Yayınları.

Notlar

Ders kapsamında youtube içerikleri görsel kaynak olarak kullanılmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki hücresinin yapısı, organelleri açıklar.
ÖÇ02 Bitkisel dokuları sınıflandırır.
ÖÇ03 Organların oluşumu; kök, gövde, yaprak, çiçek, meyveyi açıklar
ÖÇ04 Bitkisel dokuların yapılarını kavrar.
ÖÇ05 Canlılardaki sistemlerin birbirleri ile olan ilişkilerini analiz eder.
ÖÇ06 Solunum ve fotosentezi açıklar.
ÖÇ07 Canlıları sınıflandırır.
ÖÇ08 Bitki hücrelerinde hücre bölünmesini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki biyolojisine giriş Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Anlatım
2 Hücre tanımı ve yapısı Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Organellerin görevleri ve yapıları Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kromozomların yapıları ve çeşitleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Bitkisel Dokuların yapıları, kökenleri ve çeşitleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
6 Salgı Doku yapısı ve görevleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
7 Kök ve çeşitleri yapısı ve görevleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gövde yapısı ve görevleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
10 Yaprak yapıları, tipleri ve görevleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
11 Çiçek yapıları ve çiçeklenme durumları Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
12 Meyve yapıları, tipleri ve görevleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
13 Tohum yapıları, tipleri ve görevleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
14 Bitkilerin evrimine giriş Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Geçmişten günümüze bitkiler Alemi sınıflandırmaları Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 130
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,20
AKTS 5 AKTS