TUR103 Ön Büro Hizmetleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TUR103
Ad Ön Büro Hizmetleri
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. GÖKHAN ÇOLAK


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; ön büro hizmetlerinin yürütülmesine rehberlik etme ile ilgili yeterliklerinin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Önbüro Hizmetleri, Vücut Bakımında Dikkat Edilecek Hususlar, Üniforma Kontrolünde Dikkat Edilecek Hususlar, Çalışma Çizelgesi ve Dağılımı Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar, Önbüro Departmanında Konukları Karşılayarak Bagajlarını Taşıma ve Araçlarını Park Etme, Önbüro Departmanında Kullanılan Donanımlar ve Formlar, Önbüro Departmanı ile Kat Hizmetleri Departmanı Arasındaki İlişki, Önbüro Departmanı ile Yiyecek İçecek Departmanı Arasındaki İlişki, Önbüro Departmanı ile Mali ve İdari İşler Departmanı Arasındaki İlişki, Önbüro Departmanı ile Teknik Servis Departmanı Arasındaki İlişki, Önbüro Departmanı ile Satış Pazarlama Departmanı Arasındaki İlişki, Önbüro Departmanı ile Satış Pazarlama Departmanı Arasındaki İlişki, Önbüro ile Yiyecek İçecek Hizmetleri Departmanları Arasındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar, Önbüro Departmanı ile Güvenlik Departmanı Arasındaki İlişki, Önbüro ile Teknik Servis Departmanları Arasındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Önbüro Hizmetleri, Gökhan ÇOLAK, Ekin Yayınevi

Notlar

Önbüro Hizmetleri, Gökhan ÇOLAK, Ekin Yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Önbüro departmanını kavram olarak bilir.
ÖÇ02 Hizmet sektöründe önbüronun anlamını ve önemini vurgulayabilir.
ÖÇ03 Önbüroda kullanılan tüm sistemleri detaylı olarak açıklayabilir.
ÖÇ04 Önbüronun genel işleyiş kurallarını bilir.
ÖÇ05 Genel olarak önbüroda kullanılan tüm terimlere hakim olabilir.
ÖÇ06 Misafir memnuniyetinin en üst seviyede tutulmasının önemini anlar.
ÖÇ07 Önbüro ile diğer departmanların ilişkilerini anlayabilir.
ÖÇ08 Önbüro hizmetlerini tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgileri aktarır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgileri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgileri aktarır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgileri aktarır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrayarak anlatır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri kullanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Konuk gereksinimlerini ve turizm sektörünün mesleki uluslar arası terimlerini anlayacak düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik değerlere bağlı kalarak doğal çevreyi korur. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme özen gösterir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilmek ve farklı kaynaklardan bilgi elde ederek analiz etme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Otel İşletmelerinde Önbüro Departmanı. Ders Kitabının İlgili Sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Vücut Bakımında Dikkat Edilecek Hususlar. Ders Kitabının İlgili Sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Üniforma Kontrolünde Dikkat Edilecek Hususlar. Ders Kitabının İlgili Sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Çalışma Çizelgesi ve Dağılımı Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar. Ders Kitabının İlgili Sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Önbüro Departmanında Konukları Karşılayarak Bagajlarını Taşıma ve Araçlarını Park Etme. Ders Kitabının İlgili Sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Önbüro Departmanında Kullanılan Donanım ve Formlar. Ders Kitabının İlgili Sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Önbüro Departmanı ile Kat Hizmetleri Departmanı Arasındaki İlişki. Ders Kitabının İlgili Sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Önbüro Departmanı ile Yiyecek İçecek Departmanı Arasındaki İlişkiler. Ders Kitabının İlgili Sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Önbüro Departmanı ile Mali ve İdari İşler Departmanı Arasındaki İlişki. Ders Kitabının İlgili Sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Önbüro Departmanı ile Teknik Servis Departmanı Arasındaki İlişki. Ders Kitabının İlgili Sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Önbüro Departmanı ile Satış Pazarlama Departmanı Arasındaki İlişki. Ders Kitabının İlgili Sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Önbüro ile Yiyecek İçecek Hizmetleri Departmanları Arasındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar. Ders Kitabının İlgili Sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Önbüro Departmanı ile Güvenlik Departmanı Arasındaki İlişki. Ders Kitabının İlgili Sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Önbüro ile Teknik Servis Departmanları Arasındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar. Ders Kitabının İlgili Sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS