AR365 Hitit Krallığı’nın Siyasi Kültür Tarihi I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR365
Ad Hitit Krallığı’nın Siyasi Kültür Tarihi I
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Mehmet CEVHER


Dersin Amacı

Anadolu’nun ilk merkezi krallığı olan Hitit Krallığı’nın egemenlik sürecinde Anadolu’da yaşanan siyasi ve kültürel değişimler tanıtılır.

Dersin İçeriği

Hitit Krallığının Kuruluş aşamasından İmparatorluğa doğru ilerleyen süreçte Anadolu’da yaşanan siyasi ve kültürel gelişmeler incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. Bryce, T. (2002). Life and Society in the Hittite World. Oxford: Oxford University Press. Bryce, T. (2011c). ‘’Hittite State and Society’’. H. Genz and D. P. Mielke. (Editors), Insight into Hittite History and Archaeology. Paris. Peeters Publishers, pp. 85-98. Collins, B. J. (2007). The Hittites and Their World. Atlanta: Society of Biblical Literture.

Notlar

De Martino, S. (2003a). Hititler. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Anadolu tarihi coğrafyasını tanır.
ÖÇ02 Hitit Krallığı’nın kuruluş sürecini kavrar.
ÖÇ03 Hitit Krallığı’nın gelişim evrelerini ayırt eder.
ÖÇ04 Eski Hitit Dönemi krallarını ve icraatlarını tanır.
ÖÇ05 Anadolu’daki ilk merkezi krallığın başkentini ve önemini kavrar.
ÖÇ06 Hitit kültürünü tanır.
ÖÇ07 Hitit Hanedanını tanır.
ÖÇ08 Hitit dış politikasının gelişimini inceler.
ÖÇ09 Hitit diplomasisini yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hitit Krallığı öncesi Anadolu’da sosyo-politik yapı Barjamovic, G. (2011) A Historical Geography of Anatolia in the Old Assyrian Colony Period. Copenhagen: Museum Tusculanum Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Hitit Krallığının kuruluş süreci Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Hitit Egemenliği sürecinde Anadolu’da sosyo-politik yapı Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hitit Krallığının başkenti Hattuşa/Boğazköy’ün önemi Schachner, A. (2017).’’The Historical Development of the Urban Geography of Hattuša, The Hittite Capital City and Beyond’’. M. Alparslan. (Editör). Places and Spaces in Hittite Anatolia I: Hatti and the East. İstanbul. Türk Eskiçağ Biimleri Enstitüsü. pp. 29-51. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 I. Hattuşili’nin seferleri Collins, B. J. (1998). ‘’Hattusili I, The Lion King’’. Journal of Cuneiform Studies, 50, 15-20. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 I. Murşili’nin seferleri Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hitit Krallığında iç çatışmalar süreci Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hitit Krallığının toparlanma sürecinde kral Telipinu’nun icraatları Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Hitit Krallığı’nda Orta Hitit Dönemi Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Hitit Arzawa ilişkileri Bryce, T. (2003d). ‘’Relations Between Hatti and Ahhiyawa in the last Decades of the Bronze Age’’. G. Beckman, R. Beal, G. McMahon, (Editors), Hittite Studies in Honor of Harry A. Hoffner, Jr. on the Occasion of His 65th Birthday. İndiana. Eisenbrauns, pp. 59-72. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Hitit Kaşka ilişkileri Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Hitit Kizzuwatna ilişkileri Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Hititler’de Devlet Yönetimi ve diplomasi Bryce, T. (2002). Life and Society in the Hittite World. Oxford: Oxford University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 III. Tuthaliya’nın iktidar süreci Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS