BDMS202 Eğitimde Proje Hazırlama

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDMS202
Ad Eğitimde Proje Hazırlama
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ


Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının ve eğitimcilerin sahip olması gereken yaratıcılık, analitik düşünme, aktif katılım gibi becerilerin gelişmesini ve kullanılmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

PROJE KAVRAMI VE PROJE TÜRLERİ . OKULLARDA PROJE PROGRAMLARI.PROJE İÇİN KONU SEÇİMİ,LİTERATÜR TARAMASI,PROJENİN PLANLANMASI, POSTER VE BROŞÜR TASARLAMA TEKNİKLERİ: PROJE SUNUMLARIPROJEDE BİLİMSEL YÖNTEMİN UYGULANMASI, VE YÖNETİMİ .

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

https://www.tubitak.gov.tr/tr/yarismalar/arastirma-projeleri-yarismalari/icerik-basvuran-tum-projeler

Notlar

https://www.tubitak.gov.tr/tr/yarismalar/arastirma-projeleri-yarismalari/icerik-basvuran-tum-projeler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır
ÖÇ03 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
ÖÇ04 Sosyal yardımlaşma ve sosyal sorumluluk projeleri hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 PROJE KAVRAMINA GENEL BAKIŞ. EĞİTİMDE PROJE KAVRAMI. PROJE TÜRLERİ. Konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
2 OKULLARDA PROJE PROGRAMLARI. TÜBİTAK Proje Destekleri.. KALKINMA AJANSLARI Eğitime Destek Programları. Konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 PROJE İÇİN KONU SEÇİMİ Konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 LİTERATÜR TARAMASI Konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 PROJEDE MANTIKSAL ÇERÇEVE Konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 PROJENİN PLANLANMASI VE YÖNETİMİ Konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 PROJEDE BİLİMSEL YÖNTEMİN UYGULANMASI Konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 PROJE RAPORU HAZIRLAMA, GELİŞTİRME VE SONUÇLANDIRMA Konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 PROJE DEĞERLENDİRME VE İYİ ÖRNEKLERİN İNCELENMESİ. Konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
11 PROJE SUNUMLARI A Konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 PROJE SUNUMLARI B Konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 POSTER VE BROŞÜR TASARLAMA TEKNİKLERİ . A Konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
14 POSTER VE BROŞÜR TASARLAMA TEKNİKLERİ . B Konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
15 POSTER VE BROŞÜR TASARLAMA TEKNİKLERİ . C Konu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları final exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS