MBS301 Çocuk Psikolojisi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MBS301
Ad Çocuk Psikolojisi
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EREN ULUÖZ


Dersin Amacı

Öğrencilerin çocuk psikolojisine ilişkin temel kavramları ve çocukluk dönemi özelliklerine ilişkin gelişimsel açıklamaları öğrenmesi; çocuğun aile ve okul sistemlerindeki yerini biyopsikososyal yaklaşım çerçevesinde değerlendirmesi ve çocukluk dönemi uyum ve davranım problemlerine ilişkin bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini açıklar.
ÖÇ02 Doğum öncesi, bebeklik, ilk çocukluk ve son çocukluk dönemleri gelişim alanları ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ03 Aile ve okul yapıları içinde çocuğun yerini ve koşullarını açıklar.
ÖÇ04 Çocukluk döneminde görülebilecek uyum ve davranım problemlerini açıklar.
ÖÇ05 Özel gereksinimi olan çocukların ruhsal gelişimi ile ilgili bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Çocuk Psikolojisinin Temel Kavramları, Tarihçesi ve Yöntemleri Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Doğum Öncesi Gelişim Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Bebeklik Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 İlk Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Aile Yapısı İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım) Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Okul Sistemi İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım) Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Çocukluk Dönemi Uyum Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Özel gereksinimleri olan çocuklar Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Özel gereksinimleri olan çocuklara yaklaşım Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Özel gereksinimleri olan çocuklar ve spor Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Genel tekrar Kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS