MDZ110 Bilgisayar Programlama

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MDZ110
Ad Bilgisayar Programlama
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET DAĞ


Dersin Amacı

Algoritma ve programlama mantığı verilerek, öğrencinin Visual Basic görsel programlama dili ile program geliştirme becerisi kazanmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Bilgisayar programlamaya giriş/ Terminoloji/ Algoritma geliştirme ve akış diyagramları/ Visual Basic programlama dilinde; veri türleri, değişkenler, sabitler, matematiksel ve mantıksal ifadeler, giriş ve çıkış deyimleri, karar yapıları, döngüler, fonksiyonlar ve altprogramlar, kullanıcı ara yüzleri oluşturma, formlar, denetimler, menüler ve örnek uygulamalar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ahmet Dağ, Ders Notları(Yayınlanmamış)

Notlar

Faruk Çubukçu, Herkes için Microsoft Visual Basic 6, 2001


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Programlama mantığını bilir
ÖÇ02 Algoritma ve akış diyagramı hazırlar
ÖÇ03 Visual Basic programlama dilinde değişken ve sabitleri tanımlar, operatörleri bilir
ÖÇ04 Visual Basic programlama dilinde veri girişi deyimlerini kullanabilir
ÖÇ05 Visual Basic programlama dilinde veri çıkışı deyimlerini kullanabilir
ÖÇ06 Visual Basicprogramlama dilinde karar yapılarını bilir
ÖÇ07 Visual Basic programlama dilinde gönderme deyimlerini bilir
ÖÇ08 Visual Basic programlama dilinde dönyü yapılarını bilir.
ÖÇ09 Yazım ve mantık hatalarını bilir.
ÖÇ10 Visual Basic programlama dilinde altprogram oluşturup kullanabilir.
ÖÇ11 Visual Basic programlama dilinde fonksiyon oluşturup kullanabilir.
ÖÇ12 Visual Basic programlama dilinde nesne ve olay kavramlarını anlar ve tasarlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Programlama mantığı ve algoritma geliştirme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Programlamada semboller ve akış diyagramları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Visual Basic programlama dilinde; veri tipleri, değişkenler ve sabitler, operatörler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Visual Basic programlama dilinde; hazır fonksiyonlar ve aktarma deyimi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Visual Basic programlama dilinde; veri girişi ve çıkışı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Visual Basic programlama dilinde; gönderme deyimleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Visual Basic programlama dilinde; karar yapıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Visual Basic programlama dilinde; döngüler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Visual Basic programlama dilinde; altprogram ve fonksiyon tanımlama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Visual Basic programlama dilinde; nesneler ve olaylar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Örnek programların yazılması-1 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Örnek programların yazılması-2 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Örnek programların yazılması-3 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Örnek programların yazılması-4 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS