AB408 Fitness Uygulamalarında Yeni Trendler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB408
Ad Fitness Uygulamalarında Yeni Trendler
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL VURAL


Dersin Amacı

öğrencilere, fitness branşına yönelik egzersizleri ileri seviyede uygulayabilecek ve fitness egzersiz programı hazırlayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Fitness yarışma kuralları, fitness antrenörünün rolü ve iletişim becerileri, fitness ve vücut geliştirme arasındaki ilişkiyi inceleme, tamamlayıcı egzersizler, farklı fitness antrenman tekniklerinin fizyolojik ve psikolojik etkileri ve sakatlıklar, fitness antrenmanlarında besin destek maddelerinin fizyolojik ve psikolojik etkileri, kardiovasküler egzersizler, vücut ağırlığı ile yapılan egzersizler, fitness makineleri ve serbest ağırlıklar ile yapılan çalışmalar, fitness branşına yönelik yapılan uygulamalar esnasında yapılan hatalar ve teknik düzeltme, haftalık, aylık ve yıllık fitness egzersiz programı planlama ilkeleri, fitness yarışması öncesi ve sonrası egzersiz programı planlama ilkeleri konularını kapsar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Powers, S.K. ve Dodd, S.L. (2018). Her Yönüyle Fitness Ve Sağlıklı Yaşam - Total Fitness and Wellness. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.

Notlar

Powers, S.K. ve Dodd, S.L. (2018). Her Yönüyle Fitness Ve Sağlıklı Yaşam - Total Fitness and Wellness. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fitness yarışma kategorilerini ve kurallarını açıklar.
ÖÇ02 Fitness branşına yönelik egzersizleri ileri seviyede uygular.
ÖÇ03 Fitness antrenman tekniklerinin fizyolojik ve psikolojik etkilerini yorumlar.
ÖÇ04 Fitness antrenmanlarında besin destek maddelerinin fizyolojik ve psikolojik etkilerini inceler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacı-içeriği-işleyişi hakkında bilgilendirme. Performans gelişimine yönelik propriosepsiyon ve denge antrenman yöntemleri ve uygulamaları Öğrencilere, bu dersi neden öğrenmek istediklerinin sorularak,hedef konmasının sağlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Performans gelişimine yönelik sürat, çeviklik, çabukluk antrenman yöntemleri ve uygulamaları kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Özel popülasyonlara yönelik taktiksel fitness uygulamaları kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Performans gelişimine yönelik fonksiyonel antrenman yöntemleri ve uygulamaları kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Fonksiyonel tarama testleri uygulama ve değerlendirme çalışmaları kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama çalışmaları 1 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama çalışmaları 2 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama çalışmaları 3 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Öğrenci sunumları – Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama 1 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Öğrenci sunumları – Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama 2 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Öğrenci sunumları – Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama 3 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Öğrenci sunumları – Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama 4 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Öğrenci sunumları – Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama 5 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Öğrenci sunumları – Branşa yönelik kapsamlı antrenman programı oluşturma ve uygulama 6 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS