AB417 Sporda Toplam Kalite Yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB417
Ad Sporda Toplam Kalite Yönetimi
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK


Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilere toplam kalite yönetimi ile temel kavramları sunmaktır ve günümüz spor yönetiminin yapısı ve toplam kalite yönetimi yaklaşımının sporda uygulanması ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Yönetim bilimleri ve spor yönetimi, Kalite kavramı, kalite kavramının gelişimi Küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları Toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri spor federasyonları, spor kulüplerinin yönetsel yapılanmaları ve sporda toplam kalite yönetiminin temel ilkeleri, Toplam kalite yönetiminin süreç olarak uygulanması, Toplam kalite yönetiminde liderlik ve önemi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kavrakoğlu İ. Toplam Kalite Yönetimi. 3 Basım, istanbul:Kalder Yayınları,Ağustos,1996 Sunay H. Spor Yönetimi

Notlar

Fişek K. Spor Yönetimi. Ankara: A.Ü. S.B.F Basın ve Yayın Yüksekokul Basımevi, 1980.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yönetim bilimleri ve spor yönetiminin içeriğini açıklar
ÖÇ02 Kalite kavramını tanımlamak
ÖÇ03 Toplam kalite yönetimi felsefe ve kültürünü açıklamak
ÖÇ04 Kalite kavramı ve yönetim ilişkisini açıklar
ÖÇ05 Sporda Toplam kalite yaklaşımının temel ilkelerini yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yönetim ve Örgüt Tanımları kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yönetim Bilimleri ve Spor Yönetimi ders kaynaklarında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kalite Kavramı kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kalitenin Amaçları ve Kalitenin Unsurları literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kaliteyi Etkileyen Faktörler, Kalite İle İlgili Kavramlar kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Toplam Kalite Yönetimi (TKY)Kavramı literatğr tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 TKY'nin Genel Özellikleri, TKY'nin Yararları ve Amaçları literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar ara-sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Spor Federasyonları literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sporda Toplam Kalite Yönetiminin Temel İlkeleri ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Spor İşletmelerinde TKY uygulamaları kayanak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Gençlik ve Spor Bakanlığı kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Kalite Kültürü, TKY ve Etik kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Kalite Yönetim Sistemi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Tekrar kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları finale hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS