AB421 Uzmanlık Alan Eğitimi III (Basketbol)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB421
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi III (Basketbol)
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCAN YELDAN


Dersin Amacı

Antrenörlük yapacak olan öğrencilerin Basketbol Temel Teknik Hareketlerini Bilişsel ve Devinimsel Düzeyde Öğrenme ve Öğretme Becerilerini Sağlamak.

Dersin İçeriği

Programın açıklanması konuların içeriği hakkında bilgi Temel teknik:Temel duruş,savunma ve hücüm duruşu,savunma Temel teknik:Stoplar,tek zamanlı stop,çift zamanlı stop,pivot adımı Temel teknik:Top tutma,paslar ,temel paslar ve sık kullanılan paslar Temel teknik:Top sürme,alçak top sürme yüksek top sürme,geriye top sürme Temel teknik:Şut atışının temel tekniği ve kuralları sağ turnike Temel teknik:Şut atışının temel tekniği faül atışı,sol turnike Temel teknikŞut atışının temel tekniği faul atışı ARA SINAV Temel teknik:Ribaunt,savunma ribandu ve uygulanışı Temel teknik:Hücüm ribandu ve yer kapma hareketi Temel teknik:AldatmalarTüm sahada yapılan aldatmalar Temel teknik:Aldatmalar çember yakınında yapılan aldatmalar Genel tekrar ve değerlendirme YARI YIL SONU SINAVI YARI YIL SONU SINAVI * Haftalara vize ve final sınavları dahildir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. C.Şen.C Basketbol Temel Teknik Bağırgan Yayınevi ANKARA 2000 2. Sevim.Y Basketbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2005 3)-Erdoğan.B Basketbol Temelleri Mattek Matbacılık ANKAR 2006 4)-Burgul.A,Çulha.U Basketbol Tekniği Nehir Yayıncılık ANKARA 1991

Notlar

1. C.Şen.C Basketbol Temel Teknik Bağırgan Yayınevi ANKARA 2000 2. Sevim.Y Basketbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2005 3)-Erdoğan.B Basketbol Temelleri Mattek Matbacılık ANKAR 2006 4)-Burgul.A,Çulha.U Basketbol Tekniği Nehir Yayıncılık ANKARA 1991


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Oyunu ve oyun kurallarını tanımlayabilme Toplu ve topsuz hücum tekniklerini planlayabilme
ÖÇ02 1) Basketbol oyun temel teknik kurallarının guruplar halinde tam sahada ve yarı sahada uygulatılması ve doğru temel hareketlerin öğrencilere gösterilerek ileri ki antrenörlük yaşamlarında kullanılması
ÖÇ03 3) Adam adama temel savunma kurallarının temel doğrularının gösterilmesi ve uygulatılması ile öğrencin konuyu anlaması için bir çok diril ile gösterilmesi
ÖÇ04 5) Adam adama temel savunma kurallarının Tam sahada temel doğrularının gösterilmesi ve uygulatılması ile öğrencin konuyu anlaması için bir çok diril ile gösterilmesi
ÖÇ05 7) alan savunmalarının kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi
ÖÇ06 2-1-2,1-2-2 ,1-3-1 alan savunmaları kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi
ÖÇ07 3-2,2-3,1-2-1-1 alan savunmaları kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi
ÖÇ08 Eşleşmeli alan savunması(match-up) savunmasının temel kurallarının uygulatılması ve diriller ile gösterilmesi zayıf ve kuvvetli yönlerin uygulamalı olarak gösterilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program konularının içeriğine ilişkin bilgilerin açıklanması başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
2 teknik: Saldırı, savunmanın temel duruşu ve savunma duruşu başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 temel teknikler: temel duruş, savunma ve saldırı duruşu, savunma başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Temel teknik: Üst kulp, pas, pas ve genel pas temeli başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Temel teknik: Top sürme, alçaktan yüksek top sürme, geri top sürme başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Temel teknik: Atış tekniği ve temel kurallar sağa dönüşleri yenmek başvuru Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Temel teknik: temel teknik atış Faul vuruşu, sola dönüş başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar ARA SINAV Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
9 temel teknikler: temel teknik atış Faul vuruşu, sola dönüş başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Temel teknik: Ribaund, savunma ve uygulama ribandu başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Temel teknik: Saldırı ribandu ve kapma hareketi başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Temel teknik: Sahte alan AldatmalarTüm başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Temel teknik: Çembere yakın sahte Sahte başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Temel Teknik Basketbolda Şut atışı başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Genel inceleme ve değerlendirme başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları başvuru Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS