AB425 Uzmanlık Alan Eğitimi III (Güreş)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB425
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi III (Güreş)
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ALİ GÖKDOĞAN


Dersin Amacı

Güreşin özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği

Propram içeriğinin acıklanması ve tartışma. Taktik seçimde etkili olan kriterleri öğrenir. Gögüs gögüse mücadele,rakibi oyalama taktiklerini öğrenir Rakibin zayıf yönlerini tespit edip hücum yapabilme taktiklerini öğrenir. Rakibin zayıf yönlerini tespit edip hücum yapabilme taktiklerini öğrenir. Rakibin özelliklerine göre hücum ve müdafa taktiklerini öğrenir. Rakibe göre teknik taktik çalışmalarını öğrenir. Rakibe göre teknik taktik çalışmalarını öğrenir. Tekniklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. Teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. Teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. Rakibe göre teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. Rakibe göre teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders için hazırlanış sunular

Notlar

GÜREŞ EĞİTİM MERKEZLERİ VE MİLLİ TAKIM ANTRENÖRLERİ İÇİN GELİŞİM SEMİNERİ DERS SUNUMLARI


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, Antrenörün rolünü, iletişim becerileri konusunu bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ02 Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesini bilir.
ÖÇ03 Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinda Öğretme stilleri konusunu bilir, açıklar
ÖÇ04 Öğrenci Müsabakalar için Strateji ve taktikler konusunu bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinde Pratik uygulamalar konusunu bilir, açıklar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 1
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Propram içeriğinin acıklanması ve tartışma. ders bilgisi toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Taktik seçimde etkili olan kriterlerin öğrenilmesi taktik hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Gögüs gögüse mücadele,rakibi oyalama taktiklerini öğrenimi. taktiksel hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Rakibin özelliklerine göre hücum ve defans taktikler maç izleme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım
5 Rakibin zayıf yönlerini tespit edip hücum yapabilme taktikleri maç analizi denemesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Rakibe göre teknik taktik çalışmalarını öğrenme kitap bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Rakibin özelliklerine göre hücum taktiklerini öğrenme ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Rakibe göre SEZİNLEME çalışmalarını öğrenir. konu ile ilgli araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Tekniklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenme ısınma, açma germe Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
11 Teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenme video Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Teknik ve taktiklerin müsabakalarda kullanımını öğrenme maç analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
13 Rakibe göre teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenme ısınma, antrenman maçı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
14 Rakibe göre teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını turnuva analizi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
15 genel tekrar genel not tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 120
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,80
AKTS 5 AKTS