AB429 Uzmanlık Alan Eğitimi III (Masa Tenisi)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB429
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi III (Masa Tenisi)
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN


Dersin Amacı

Masa Tenisinde teknik ve taktik becerilerini kazanmak

Dersin İçeriği

Tarihçe. Vuruş teknikleri. Ayak çalışmaları ve çalışmalar

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

ADIM ADIM MASA TENİSİ S.ATAKAN, M.ATAKAN

Notlar

tmtf.gov.tr ittf.com


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Masa Tenisinde temel vuruşları yapar ve uygular
ÖÇ02 Masa Tenisinde antrenman metotlarını yorumlar.
ÖÇ03 Masa Tenisinde oyun kurallarını açıklar.
ÖÇ04 Masa Tenisi oyunu için taktik geliştirir.
ÖÇ05 Karşıdan gelen topun kontrolünü sağlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derskonularının içeriğiniaçıklanması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Vuruşzamanlamalarını değerlendirme Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Vuruşzamanlamalarını değerlendirmeye yönelik kombinasyonlar Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Kesiktoptan düz topa geçiş(Forhand ve Beckhand) Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Kesiktoptan düz topa geçişkombinasyonları Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Top açma (Fliping) Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Top açma yönelikkombinasyonlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Yüksektop (Loop) Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Antrenman programı hazırlanması Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Maça yönelikantrenman uygulaması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Raket seçimi Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
13 Raket Lastiğikleriçeşitlerive özellikleri Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Görsel eğitimi Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Görsel eğitimi ve saha çalışmalarının değerlendirilmesi VeriToplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS