AB449 Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması I (Tenis)

7 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB449
Ad Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması I (Tenis)
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT


Dersin Amacı

Spor branşına yönelik antrenörlük deneyimi için gerekli beceri ve öğretilerin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi Kamp programları ve planlaması Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları./ TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009

Notlar

Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2 Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uygulama spor kulüplerinin belirlenmeyi ve görev almayı kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ02 Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplamayı ve değerlendirmeyi kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ04 Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerini gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Antrenmanın içeriğinin gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ07 Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ08 Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ09 Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ10 Lisans bilgilerinin değerlendirilmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ11 Kamp programları ve planlamasını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ12 Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ13 Maç analizlerini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler. Kulüp bilgilerinin toplanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
2 Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme. Haftalık raporların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi. Haftalık raporların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
4 Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi. Haftalık raporların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
5 Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme. Haftalık raporların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
6 Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi. Haftalık raporların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
7 Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi. Haftalık raporların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi. Haftalık raporların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
10 Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi. Haftalık raporların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
11 Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi. Haftalık raporların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 Kamp programları ve planlaması. Haftalık raporların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
13 Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi. Haftalık raporların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
14 Maç analizleri. Haftalık raporların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
15 Dönem raporlarının sunulması. Haftalık raporların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 173
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,92
AKTS 7 AKTS