AY139 Spor Bilimine Giriş

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AY139
Ad Spor Bilimine Giriş
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ


Dersin Amacı

Beden Eğitimi Ve Sporda Temel Kavramları Bilme, Sporda Meslek Alanlarının Ayırımını Yapabilme, Dünyada Ve Türkiyede Sporun Gelişimini Anlayabilme, Türkiyede Sporla İlgili Kamu Kurum Ve Kuruluşlarını Bilme, Fikstür Düzenleyebilme,

Dersin İçeriği

Spor bilimleri ile ilgili kavramlar, spor alanı meslek çeşitliliği, sporun dünyada yeri önemi, resmi ve özel spor kuruluşları, yarışma düzenleyebilme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Spor Bilimleri / Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş Edt: Cenab Türkeri

Notlar

Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş Ali Niyazi İnal


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Sporda meslek alanlarını açıklar
ÖÇ03 Dünyada ve Türkiye de sporun gelişimini açıklar
ÖÇ04 Türkiye de sporla ilgili kamu kurum ve kuruluşlarını bilir.
ÖÇ05 Amatör ve profesyonel spor farkını açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim nedir, anabilim dalları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Alt bilim dalları ve sporla ilişkileri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Spor teriminin kökeni, tarihçesi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sporla ilgili kamu kurum ve kuruluşları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 GHSGM yapısı ve işleyişi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Spor bilimlerinin pedagojik temelleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Spor bilimlerinin psikolojik temelleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Vize Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Motor gelişim Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Motor öğrenme Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Sporun sağlık temelleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Spor bilimlerinin sağlık temelleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Temel Motorik özellikler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Rekreasyon ve Oyun Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Spor ve antrenmanın temelleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS