AB313 Gönüllülük Çalışmaları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB313
Ad Gönüllülük Çalışmaları
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin Türkiye'de ve dünyadaki gönüllülük çalışmaları ve bunların kapsamı hakkında farkındalık sahibi olmasını sağlamaktır ve kendilerinin gönüllülük çalışmaları yürütmeleri için bilgileri öğrencilere sunmaktır.

Dersin İçeriği

Öğrencilere bu ders kapsamında gönüllük çalışmaları, sivil toplum kuruluşlarının çalışmaları, topluma karşı kendi gönüllülük projelerini geliştirecekleri örnekler sunulacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Uyan-Semerci, E. E. P., ve Yurttagüler, N. Y. L. (2020). Türkiye'de Gönüllülük. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları

Notlar

Balaban, A. Y., ve İnce, İ. Ç. (2015). Gençlerin sivil toplum kuruluşlarındaki gönüllülük faaliyetleri ve gönüllülük algısı: Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 149-169. Balabıyık, H. (2011). Gönüllülük ve yerel hizmetlere gönüllü katılım üzerine açıklamalar. Yönetim Bilimleri Dergisi. YILMAZ, M., SERTBAŞ, K., ve GUMUS, H. (2019). Gönüllülerin Faaliyetlere Katilim Nedenleri ve Motivasyonel Faktörlerin Analizi: Gençlik Merkezleri Örneği. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(3), 117-127.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gönüllülük çalışmaları hakkında kavramsal bilgiye sahip olur.
ÖÇ02 Gönüllülük çalışmaları yürüten sivil toplum kuruluşlarını tanır.
ÖÇ03 Temel gönüllülük alanlarını öğrenir.
ÖÇ04 Gönüllülük çalışmalarındaki etik ve ahlaki değerleri öğrenir.
ÖÇ05 Dünyada ve Türkiye'deki gönüllülük çalışmalarını takip eder.
ÖÇ06 Gönüllülük projelerinin nasıl yürütüldüğü hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yönetim ve Organizasyon Kavramları ve Gönüllülük İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
4 Temel Gönüllülük Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
5 Kamu Kurumları ile Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Çalışmalara Katılım Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
6 Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
7 Göçmenler ve Gönüllülük Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Kaynak okuma, araştırma inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 İkinci Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Üçüncü Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Dördüncü Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
13 Beşinci Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
14 Altıncı Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Tekrar Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma, araştırma inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma, araştırma inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS