AB320 Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Kano)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB320
Ad Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Kano)
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK


Dersin Amacı

İleri seviye kano becerilerinin teknik ve taktiksel uygulamalarını kazandırmak, donanımlı kano antrenörü olma niteliklerini oluşturmak

Dersin İçeriği

Kano sporunun, antrenman bilgisi,ergometre, kano tekniğideki öğretim basamaklamalrı ve yarış stratejileri, yarış kurallarının öğretimi.

Dersin Ön Koşulu

yüzme bilmek

Kaynaklar

Durgunsu kano temel eğitimi ders notları, L.Tolga ÇELİK, Level 1 Beginning Coach, Level 1 Beginning Coach

Notlar

ICF coaches education programme,CANOE SPRINT


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki etik ilkelere uygun davranır
ÖÇ02 Kano tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır
ÖÇ03 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar.
ÖÇ04 Kanoda Bilimsel yöntemleri öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kano da Tarihsel Gelişimi ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Donanım malzeme bilgisi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Ergometre tekniği uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Kanoda Temek teknik öğretim göresel ve sözel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 kanonun biomekaniği kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 kano da fizyolojik temeller kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 antrenman bilgisi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 Kanoda temel teknik öğretim basamkları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 ileri seviye teknik öğretim uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 denge çalışmalarının önemi uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Yarışma kuralları kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Olimpik Kano tesislerinin incelenmesi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Ulusal ve uluslararası kano Federasyonlarının görev ve sorumluluklarının öğrenilmesi kanak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel Tekrar kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama ve teori Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama ve teori Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS