EFMZ109 Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ109
Ad Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN


Dersin Amacı

Bilişim öğretmen adaylarını mesleği tanımalarını sağlamak, mesleğe uyum sürecini kısaltmak ve kolaylaştırmak, kariyer planı yapıp, alternatif kariyer planları konusunda farkındalık oluşturmak.

Dersin İçeriği

Bilişim öğretmenlerinin iş ortamları ve çalışma koşulları, mesleğin sınıfta ve yönetimde gerektirdikleri, kariyer planlama ve alternatif kariyer planları geliştirme.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kariyer Planlama ve Geliştirme, Pegem Akademi, Kemal Öztemel

Notlar

mesleği tanıma


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meslek ve kariyer kavramlarını açıklar
ÖÇ02 İş ortamını koşulları, kuralları ve yükümlülükleri ile birlikte tanır.
ÖÇ03 Okul koşullarında mesleğinin gerektirdiklerini listeler
ÖÇ04 Sınıf koşullarında mesleğinin gerektirdiklerini listeler
ÖÇ05 Kariyer planlamasının temel ilkelerini açıklar
ÖÇ06 Kariyer planı raporu oluşturur
ÖÇ07 alternatif kariyer planlaması yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır .
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir .
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 meslek ve kariyer tanımları ders notu ve ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 toplumda üretim ve iş rollerinin dağılımı ders notu ve ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 mesleklerin doğuşu ders notu ve ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 toplumların değişimi ve geleceğe hazırlanmak ders notu ve ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 kariyer planlamaya giriş ders notu ve ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 öğretmenlik mesleğini incelemek ders notu ve ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
7 öğretmenlikle bağlantılı meslekler ders notu ve ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar ders notu ve ilgili konunun okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bilişim öğretmenliğini okulda inceleme ders notu ve ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Bilişim öğretmenliğinin sınıfta gerektirdikleri ders notu ve ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bilişim öğretmenliğinin okuldaki yükümlülükleri ders notu ve ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Bilişim öğretmenliği ile ilgili MEB platform ve araçlarını tanıma, ders notu ve ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Bilişim öğretmenleri ve okul yönetimi ilişkileri ders notu ve ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Bilişim öğretmenliğinin özel sektör olanakları ders notu ve ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Bilişim öğretmenliği için kariyer planlama çalışması ders notu ve ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS