ECS211 Etkili Sunum Teknikleri

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS211
Ad Etkili Sunum Teknikleri
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU


Dersin Amacı

Bilimsel sunum hazırlama ve sunma becerisi kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Sunum içeriği, sunum materyalinin hazırlanması ve sözlü ve poster sunum örnekleri

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Yoktur.

Notlar

Yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sunum tipleri ve sunum bölümlerini tanımlar.
ÖÇ02 Sunum tasarlama becerisine sahip olur
ÖÇ03 Bilimsel sunum hazırlar.
ÖÇ04 Grafik ve tablo hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biilimsel Sunum ve sunum çeşitleri Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Bilimsel sunum içeriği Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Sunum İçeriğinin hazırlanması-1 Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Sunum İçeriğinin hazırlanması-2 Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kaynak tarama literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Bilimsel sunumda kullanılan tablo ve grafik gösterimi literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Bilimsel sunumda etik ilkeler ve kaynak kullanımı Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Poster nasıl hazırlanır? literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
10 How to presents poster poster hazırlanmalı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Poster sunumları: Grup1 poster hazırlanmalı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Poster sunumları: Grup 2 poster hazırlanmalı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Öğrenci sözlu sunumları: Grup 1 poster hazırlanmalı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Öğrenci sunumları: Grup 2 poster hazırlanmalı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Genel Değerlendirme ve Tartışma Poster ve sunumlar değerlendirilmeli Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları power point sunusu hazırlanmalı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları power point sunusu hazırlanmalı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS