FZK421 YÜKSEK SICAKLIK SÜPERİLETKENLİĞİNE GİRİŞ

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FZK421
Ad YÜKSEK SICAKLIK SÜPERİLETKENLİĞİNE GİRİŞ
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BEKİR ÖZÇELİK


Dersin Amacı

Günümüz teknolojisinde kullanılan Yüksek Sıcaklık (HTc) süperiletkenliğinin fiziksel özelliklerini öğretmek

Dersin İçeriği

İletkenlik ve iletkenlik mekanizmalarına genel bir bakış; Üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki ilişkinin incelenmesi; Süperiletkenliğin kaynağı; Meissner olayı 1 tip ve 2 tip süperiletkenler; Akı kuantumlanması ve Vorteks durumu;Kritik Durum Modelleri; Yüksek Sıcaklık Süperiletken aileleri tanımak; Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin fiziksel özellikleri; Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin elektriksel özellikleri; Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin magnetik özellikleri; Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin ısısal özellikleri; Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin mekanik özellikleri;Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerine katkılamanın etkileri; Süperiletkenlerin Hazırlama Yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul Bulunmuyor

Kaynaklar

Introduction to High Temperature Superconductivity T P Sheahen Introduction to Superconductivity M Tinkham

Notlar

İnternetten Araştırma


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Süperiletkenlerin bazı parametreleri olan kritik sıcaklık, kritik manyetik alan ve kritik akım yoğunluğu kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Süperiletkenliğin tarihsel gelişimini sıralar.
ÖÇ03 Meissner etkisini açıklar.
ÖÇ04 I. Tip ve II. Tip süperiletkenler arasındaki farkları açıklar
ÖÇ05 Vorteks durumunu açıklar
ÖÇ06 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenleri tanır.
ÖÇ07 Yüksek sıcaklık süperiletkenlerinin elektriksel özelliklerini açıklar.
ÖÇ08 Yüksek sıcaklık süperiletkenlerinin manyetik özelliklerini açıklar.
ÖÇ09 Yüksek sıcaklık süperiletkenlerinin ısısal özelliklerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında deneyleri tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletkenlik ve iletkenlik mekanizmalarına genel bir bakış Ders Kitabının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki ilişkinin incelenmesi Ders Kitabının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Süperiletkenliğin kaynağı Ders Kitabının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Meissner olayı 1 tip ve 2 tip süperiletkenler Ders Kitabının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Akı kuantumlanması ve Vorteks durumu Ders Kitabının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
6 Kritik Durum Modelleri Ders Kitabının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Yüksek Sıcaklık Süperiletken aileleri tanımak Ders Kitabının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınavlar Ders Notları ile çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin fiziksel özellikleri Ders Kitabının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin elektriksel özellikleri Ders Kitabının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin magnetik özellikleri Ders Kitabının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin ısısal özellikleri Ders Kitabının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin mekanik özellikleri Ders Kitabının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerine katkılamanın etkileri Ders Kitabının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Süperiletkenlerin Hazırlama Yöntemleri Ders Kitabının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notları ile çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ile çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 10 120
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS