GZT213 Mesleki İngilizce I

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZT213
Ad Mesleki İngilizce I
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. FATMA PINAR NAKİPOĞLU


Dersin Amacı

Bu ders, bir yandan İletişim bilimleri öğrencilerinin İngilizce dilinin kullanım becerilerini , Avrupa Birliği, Dil Öğrenim Çerçevesi ölçütlerine göre alt-orta üzeyde (B1) geliştirmeyi amaçlarken, ileride seçecekleri potansiyel mesleklerine yönelik temel sözcük/terim/ yapı ve alan bilgisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Geçmiş Zaman, Yakın Geçmiş Zaman ve Gelecek Zamanla ilgili dil yapılarının öğretimi ile birlikte, Gazetecilik, Fotoğrafçılık, İnternet , Radyo, TV ve Sinema alanları ile ilgili terim ve dil kullanım pratiklerinin kazandırılmasına yönelik okuma parçaları, özgün metinler, görseller ve video örnekleri kullanılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Evolve 2 Student's Book CUP Evolve 2 Workbook CUP Evolve 2 itools CUP

Notlar

internet, Youtube, video


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretilen dil yapılarını ve sözcükleri içeren metinleri anlar
ÖÇ02 Öğretilen sözcük ve dil yapıları içerisinde kendisini ifade eder
ÖÇ03 Haber metinleri, röpörtajlar gibi mesleki alanlarla ilgili basit metinleri ve diyalogları anlar.
ÖÇ04 Haber metinleri, röpörtajlar gibi mesleki alanlarla ilgili basit metinleri ve diyalogları üretir.
ÖÇ05 Öneride bulunma, plan yapma, açıklama yapma vb.gibi dil işlevlerini doğal iletişim ortamında kullanır
ÖÇ06 Dil düzeyi çerçevesindeki video örneklerini ve diğer çeşitli görselleri izleyerek anlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar 1
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması, Öğrencilerin İngilizce düzeyi ve ilgi alanlarının belirlenmesi. İlgili videoların izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
2 "Have/has got" yapısı ile bir gazetecinin gereçlerinin tanıtılması Kelime alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 "Computers and the internet" adlı okuma parçasının çalışılması İlgili metinde bilinmeyen kelimeleri çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
4 Geçmiş Zaman, gazete muhabirliğinde bir olayın raporlanması 5 N 1 K sorularının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Telefon ederek röportaj yapma. Tavsiye vermek için "should" kullanımı Alıştırmalar, Röpörtaj soruları hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Gelecek planları anlatmak için "going to" kullanımı, Özgeçmiş yazma Ödev: Alıştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Tahminler için "will" kullanımı, "would like,like,would prefer" yapılarının farkı İlgili Alıştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma ve tekrar etme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 "Present Perfect tense" in "How long, since, for " ile kullanımı, Bir görüşe katılmak ve reddetmek Present Perfect Tense örnekleri içeren metnin okunması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 "Comparatives and Superlatives" yapılarının kullanılarak film türlerinin kıyaslanması İlgili video izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Reklamlarla ilgili okuma parçası Ödev: Reklam örnekleri okuma parçası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Sosyal medyanın hayatımıza etkisi üzerine okuma parçası İlgili metni okuma ve kelime çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Haber kaynakları üzerine dinleme çalışması İlgili video ve alıştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Habercilik ile ilgili Öğrenci Skeçlerinin sahnelenmesi Öğrenci skeçlerinin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel tekrar Alıştırma çözme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS