GZS211 Güzel ve Etkili Konuşma

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS211
Ad Güzel ve Etkili Konuşma
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FİLİZ YILDIZ


Dersin Amacı

Katılımcıların gündelik hayatta ve meslek yaşantılarında akıcı ve temiz bir İstanbul Türkçesini kullanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Etkili ve güzel konuşma teknikleri kuramsal açıdan ve uygulama çalışmalarıyla öğretilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Üstün DÖKMEN, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayınları, 1994. Suat Taşer, Konuşma Eğitimi, Papirüs Yayınları, 2000. Cevdet Tellioğlu, Güzel Konuşma Pratiği, Timaş Yayınları, 2000.

Notlar

Medya içerikleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etkili ve güzel konuşma tekniklerini öğrenir
ÖÇ02 Doğru beden dili davranışlarını öğrenir
ÖÇ03 Ses ve beden dili koordinasyonunu sağlar
ÖÇ04 Sesi ve soluğu denetim altına alma becerisini kazanır.
ÖÇ05 Doğru tonlamayı ve vurgu yapmayı öğrenir
ÖÇ06 Etkili anlama ve dinleme becerilerinin öğrenir.
ÖÇ07 Topluluk önünde ve kamera karşısında güzel ve etkili konuşma becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders akışı, okuma listesi ve dersin gereklilikleri hakkında bilgilendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Konuşma ve Etkili Konuşma Kavramları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Etkili Konuşma Yöntemleri ve Konuşmaya Etki Eden Faktörler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Güzel konuşma eğitimi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi (Diksiyon, Boğumlama, Telaffuz, Fonetik, Vurgu, Tonlama vb.) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
5 Konuşmacı, Konuşmayı etkileyen hususlar, Hitabet Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
6 Sesi ve soluğu denetim altına alma çalışmaları, doğru nefes alma çalışmaları ve diyaframın kullanılmasının öğrenilmesi. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
7 Ses tonlama, vurgulama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İşlevleri açısından başlıca konuşma türleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
10 Etkili müzakere Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
11 İkna Metotları ve İknaya Direnme İkna Kampanyaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
12 Seslerin telaffuzları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
13 Okuma alıştırmaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Konuşma alıştırmaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
15 Tartışma pratiği Okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS