GZS301 DİJİTAL MEDYA UYGULAMALARI I

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS301
Ad DİJİTAL MEDYA UYGULAMALARI I
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN


Dersin Amacı

Dijital medyanın kullanım alanlarını ve kullanım amaçlarını, dünyadan ve Türkiyeden örnekler üzerinden ortaya koymak ve dijital medya araçları ve platformları üzerinden uygulama yapmaktır. Dijital medyanın önemli bir parçası olan sosyal medya reklamcılığı ve e-posta reklamcılığı konularında gerçek hayattan markalar üzerinden uygulama yapılması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Derste öncelikle müşteri yolculuğu, hedef müşteri analizi, pazarlama amaç ve hedefi belirleme konuları ele alınır. Sosyal medya pazarlaması Facebook ve Instagram üzerinden uygulamalı olarak açıklanır. E-posta pazarlaması konusu incelenir. Sosyal medyada kriz yönetimi de incelenir. Bir markanın sosyal medya stratejisini ve taktiksel planını belirleme ve seçilmiş sosyal medya platformları üzerinden gerçeğe uygun içerikler üretme pratiği kazandırılır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Manovich, L. (2014). “Medya Nasıl Yeni Medya Oldu?” içinde İletişim Tarihi, Teknoloji, Kültür, Toplum, (Ed: D. Crowley ve P. Heyer). Siyasal Kitabevi, İstanbul. (s.467-471)

Notlar

Binark, M. (ed.) (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yay., İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal medya araç ve platformlarını tanır ve etkili bir şekilde kullanır.
ÖÇ02 Farklı sosyal medya platformları için pazarlama stratejisi ve taktikleri tasarlar.
ÖÇ03 Belirli bir sosyal medya platformu için içerik geliştirir.
ÖÇ04 Etkili sosyal medya pazarlama kampanyaları geliştirir.
ÖÇ05 Sosyal medya pazarlama kampanyalarının sonuçlarını analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı; dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması, yeni medyaya dair temel kavramların hatırlanması Ön hazırlık yok. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yeni medya ve sosyal medyanın kısa tarihi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Küresel dijital medya raporları Digital 2020: Global Overview Report (We Are Social and Hootsuite) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Müşteri yolculuğu ve müşteri profili (persona) belirleme Schaffer, Neal (2013). Maximize Your Social. New Jersey: John Wiley and Sons. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sosyal medya stratejisi ve taktikleri geliştirmek Schaffer, Neal (2013). Maximize Your Social. New Jersey: John Wiley and Sons. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 En iyi sosyal medya kampanyalarından örnekler I Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 En iyi sosyal medya kampanyalarından örnekler II Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Facebook Reklamcılığı Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Instagram reklamcılığı Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Facebook ve Instagram Reklamcılığında Bütçe Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 E-posta reklamcılığı Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Sosyal medyada kriz yönetimi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi I Sunum Ölçme Yöntemleri:
Ödev
15 Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi II Sunum Ölçme Yöntemleri:
Ödev
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS