GZS428 GÖRSEL İLETİŞİM UYGULAMALARI

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS428
Ad GÖRSEL İLETİŞİM UYGULAMALARI
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR DURSUN


Dersin Amacı

Bu ders, iletişim ortamlarında görsel materyal üretebilecek yeteneğe sahip nitelikli çalışanlar yetiştirmeyi amaçlar. İletişim teknolojilerinin kullanımı hakkında bilgiler veren ders, hem tasarım bilgisi hem de uygulamalı tasarım tekniklerine odaklanmayı hedefler. Derste, bilgisayar kullanım becerileri geliştirilmekte ve öğrencilerin görsel tasarım ufuklarının geliştirilmesi sağlanmaktadır. Öğrencilerde iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin farkındalık yaratılmakta ve iletişim sürecini iletişim teknolojileriyle ilişkilendirilmektedir.

Dersin İçeriği

Görsel Medya Uygulamaları, Adobe Illustrator Adobe Premier gibi programların kullanımını içermektedir. Uygulamalı bir içeriğe sahip olan ders, her türlü kitle iletişim araçlarına görsel içerikler üretme süreçlerine ve tekniklerine değinmektedir. Görsel materyallerin çizimi ve tasarlanması başta olmak üzere, basım ve yayıma hazırlama süreçleri de uygulamalı olarak öğretilmektedir. Ders, iletişim teknolojileri temelinde hareket etmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Adobe Grafik Tasarım Uzmanlığı Seti

Notlar

Ders sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Medya ortamlarında kullanılan programlardan birkaçını kullanır
ÖÇ02 Görsel medya içeriği hazırlamanın kurallarını öğrenir
ÖÇ03 Günümüz görsel medya anlayışını kavrar ve buna göre hareket eder
ÖÇ04 Görsel tasarım ufkunu geliştirir
ÖÇ05 Gazete sayfa tasarım ilkelerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar 1
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Örnek analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Adobe Illustrator programına giriş Örnek analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Adobe Illustrator programının araç menüsünü inceleme Örnek analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Adobe Illustrator programının ana menülerini tanıma Örnek analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Adobe Illustrator programında sayfa oluşturma Örnek analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Adobe Illustrator programında vektörel çizim teknikleri Örnek analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Adobe Illustrator programında objeler çizme Örnek analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 İleri düzey tasarım tekniklerine ilişkin bilgiler Örnek analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Renk ilkeleri ve programın renk özelliklerine ilişkin bilgiler Örnek analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Afiş hazırlama Örnek analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Sayfa tasarımı yapma Örnek analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Bilboard hazırlama Örnek analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Reklam vb. materyal hazırlama Örnek analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Web ve mobil ortamlara için içerik oluşturma Örnek analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders uygulamalarını inceleme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders uygulamalarını inceleme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS