ZTP244 Tarım Tarihi ve Deontolojisi

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP244
Ad Tarım Tarihi ve Deontolojisi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE


Dersin Amacı

Zootekni Bölümünde okuyan öğrencilerin ziraat mühendisliği eğitimi ve tarım tarihi hakkında bilgi verilmesi, üniversiteli ve meslek mensubu olma bilincini ve duygusunun geliştirilmesinin sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği

arım toplumu ve üretim ilişkileri, hayvansal üretim, tarım ve sanayi ilişkileri, sanayi toplumu ve zirai üretimin yükselen değerleri, tarım bilimlerinin gelişme süreci, Türkiye’de Tarımsal Eğitim, Ziraat Mühendisliği Eğitimi Mesleki Yetki ve sorumlulukların canlandırılması, temel etik duruş ve yaklaşımlar hakkında bilgilendirmeler yapılması.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Tarım Tarihi ve Deontolojisi. Ahmet Özçelik, 2014.

Notlar

Öğretim üyesi ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarımın stratejik öneminin kavranması
ÖÇ02 İlk uygarlıklardan günümüze tarım sektörünün geçirdiği değişimi tartışır.
ÖÇ03 Geleceğin mesleği olan tarımın geçmişte geçirdiği evrelerin anlaşılması
ÖÇ04 Ziraat mühendislerinin yasal sorumlulukları, hakları ve uymaları gereken etik kuralları belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarımın Önemi gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tarihi Evreler ve Çiftçiliğin Gelişimi gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Eski uygarlıklarda tarım gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Selçuklu imparatorluğunda tarım gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Osmanlı imparatorluğunda tarım gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sanayi devriminin tarıma etkileri gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Cumhuriyet döneminde tarım gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ziraat mühendisliği tanımı ve kapsamı gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Ziraat mühendisliği meslek örgütleri. gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Etik kavramı gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Etik tarihi gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 İş ve meslek etiği gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Tarım etiğinin önemini artıran değişimler gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Tarım etiğinin önemini artıran değişimler 2 gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 14 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS