ZFS302 Gıda Ürünleri Pazarlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZFS302
Ad Gıda Ürünleri Pazarlama
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ARZU SEÇER


Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere gıda ürünleri pazarlamasının temel konularını açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Pazar çeşitleri ve alıcıların davranışları, pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve ürün pozisyonlama, pazarlama stratejisi ve pazarlama araştırmaları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yurdakul, O., 2007. Tarım Ürünleri Pazarlaması. Ç. Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 127, Ders Kitapları Yayın No: A – 39.

Notlar

Ders Notları ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tüketici pazarı ve tüketicilerin satın alma davranışlarını öğrenir.
ÖÇ02 Endüstriyel pazar ve diğer pazarları tanır; alıcıların satın alma davranışlarını öğrenir
ÖÇ03 Pazar bölümleme, hedef Pazar seçimi ve ürün pozisyonlamayı öğrenir.
ÖÇ04 Pazarlama stratejisini öğrenir.
ÖÇ05 Pazarlama araştırmaları hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama Yönetimi and pazarlama karması - temel kavramlar ve prensipler Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tüketici pazarı - temel kavramlar ve tüketici davranışlarına giriş Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tüketicilerin satın alma davranışları Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Endüstriyel pazar ve satın alma davranışları Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kurumlar ve devlet pazarı ve satın alma davranışları Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Uluslararası Pazar ve özellikleri Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
7 Pazar bölümleme, hedef Pazar seçimi ve ürün pozisyonlama Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Pazarlama stratejisi - ürün stratejisi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Fiyat Stratejisi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Fiyat Stratejisinde dikkat edilmesi gereken noktalar Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Dağıtım stratejisi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Promosyon stratejisi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Pazarlama karmasına ilişkin dünyadan örnekler Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Pazarlama karmasına ilişkin Türkiye'den örnekler Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Pazarlama karmasına ilişkin yerel pazardan örnekler Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS