IMS444 İç Mekanda Peyzaj

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS444
Ad İç Mekanda Peyzaj
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ


Dersin Amacı

İç mekanda kullanılacak canlı materyalleri tanıyarak tasarımlarında bitki-mekan-kullanıcı analizini yapmak.

Dersin İçeriği

İç mekanda kullanılan bitkiler, en önemli bitki grupları; familyalar, cinsler ve türler. Bitkilerin kullanımı yönünden iç mekandaki çevresel faktörlerin analizi, kullanım ve bakım yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

iç mekan tasarım ve uygulama

Kaynaklar

İç mekanda bitkilendirme ve iç mekan bitkileri ile ilgili tüm yazılı ve görsel kaynaklar

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç mekan bitkilerini familya, cins ve türleri ile tanır.
ÖÇ02 İç mekanlarda bitkisel tasarımı bilir.
ÖÇ03 İç mekan bitkilerinin kullanımlarını bilir.
ÖÇ04 Sorunların çözümünde bu bitki türlerinin kullanımları ile ilgili yorum yapabilir.
ÖÇ05 İç mekan bitkilerinin bakımını bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1 İç mekan bitkileri ile ilgili genel bilgiler, kullanım yerleri. 1 iç mekan tasarım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 2 İç mekan bitkileri ile ilgili genel bilgiler, kullanım amaçları. 2 Konu hakkında araştırmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 3 İç mekanlarda bitki kullanımını etkileyen çevresel faktörler. 3 Konu hakkında araştırmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 4 Öğrencilere belirlenen bir iç mekanda bitkisel tasarım için ödev verilmesi. 4 Konu hakkında araştırmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 5 Moraceae ve örneklerin canlı olarak tanıtılması. 5 Konu hakkında araştırmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 6 Palmae ve örneklerin canlı olarak tanıtılması. 6 Konu hakkında araştırmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 7 Bromeliaceae ve var olan örneklerin canlı olarak tanıtılması 7 ÖdevKonu hakkında araştırmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 9 Ödevlerle ilgili gelişmelerin tartışılması, öğrenci sunumları. 9 Konu hakkında araştırmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Labiataceae, Crassulaceae ve Commomelinaceae familyaları, genel özellikleri ve iç mekanlarda kullanımlarına yönelik genel bilgiler, önemli türler ve çeşitler, bakım ve yetiştiricilikle ilgili bilgiler. 10 Ödev, Proje etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Liliaceae, Euphorbiacea ve Agavaceae familyaları, genel özellikleri ve iç mekanlarda kullanımlarına yönelik genel bilgiler, önemli türler ve çeşitler, bakım ve yetiştiricilikle ilgili bilgiler, iç mekanlarda kullanılan diğer soğanlı cins ve türlere ait bilgiler, kullanım yerleri ve şekilleri. 11 Proje etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Rubiacea ve Gesneriaceae familyaları, genel özellikleri ve iç mekanlarda kullanımlarına yönelik genel bilgiler, önemli türler ve çeşitler, bakım ve yetiştiricilikle ilgili bilgiler. 12 Proje etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 13 Ödevlerle ilgili gelişmelerin tartışılması, öğrenci sunumları. 13 Projenin prezentasyon çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 14 İç mekan bitkilerinde bakım işlemleri. 14 Projenin prezentasyon çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 15 Ödevlerin teslimi ve iç mekanda bitkilendirme ile ilgili genel değerlendirmeler. 15Projelerin profesyonelce çizim ve takdimi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 16 Yarıyıl Sonu Sınavları 16 Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS