IMS309 Deprem Sürecinde İç Mekanda Yapısal Olmayan Elemanlar

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS309
Ad Deprem Sürecinde İç Mekanda Yapısal Olmayan Elemanlar
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT


Dersin Amacı

Deprem sürecinde iç mekanda yapısal olmayan elemanların riskleri konusunda farkındalık oluşturmak. İç mekanda yapısal olmayan elemanların tanımlayarak, bunlara ilişkin riskleri bilmek ve önlemler almak. Gerçek mekanlar için iyileştirme amacıyla tasarım önerisi hazırlamak. Yapısal olmayan elemanlar açısından riski azaltılmış mekan tasarlamak.

Dersin İçeriği

Seçilen mekanda deprem tehdit, risk ve önlemlerin belirlenmesi, deprem sürecinde iç mekanda yapısal ve yapısal olmayan elemanların tanımlanması, deprem bilincine yönelik eğitim verilmesi. Pencere ve kapı, duvar ve asma tavan, iç kaplama ve merdiven, mobilya ve aksesuarlar, aydınlatma elemanı, ekipmanlar ve asansör modüllerine ait tehlike, risk ve önlemler. Dezavantajlı gruplar için güvenli mobilya tasarımı, deprem sürecinde yapısal olmayan elemanlar açısından riski azaltılmış mekan tasarımı.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Boğaziçi Üniversitesi, Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü.

Notlar

İnternet kaynakları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Deprem sürecinde iç mekanda yapısal olmayan elemanları tanımlar.
ÖÇ02 Deprem sürecinde iç mekanda yapısal olmayan elemanların risklerini kavrar.
ÖÇ03 Deprem sürecinde yapısal olmayan elemanlar açısından riski azaltılmış mekan tasarlar.
ÖÇ04 Deprem sürecinde dezavantajlı gruplar için güvenli mobilya özelliklerini yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtımı (Başarı testi ve uygulama ödevi için ekipmanların istenmesi) Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Öğrencilerin Farkındalıklarının belirlenmesi; Başarı Testinin ve Uygulama Çalışmasının Yapılması (Öğrencilerin Seçilen Mekanda Deprem Tehdit, Risk ve Önlemlerin Belirlemesi) Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Deprem Sürecinde İç Mekanda Yapısal ve Yapısal Olmayan Elemanların Tanımlanması, Dünya’da veTürkiye’de Deprem Deprem Bilincine Yönelik Eğitim Verilmesi (AFAD) Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
4 Pencere ve Kapı Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İç Duvar ve Asma Tavan Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İç Kaplama ve İç Merdiven Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama Konu hakkında hazırlık.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Mobilya ve Aksesuarlar Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama Konu hakkında hazırlık.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ödev teslim hazırlığı. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Aydınlatma Elemenı, Ekipmanlar ve Asansör Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama Konu hakkında hazırlık.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Dezavantajlı Gruplar için Güvenli Mobilya Tasarımı 1 Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Dezavantajlı Gruplar için Güvenli Mobilya Tasarımı Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Deprem Bilincine Yönelik Eğitim Verilmesi (AKUT) Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Deprem Sürecinde Yapısal Olmayan Elemanlar Açısından Riski Azaltılmış Mekan Tasarımı 1 Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Deprem Sürecinde Yapısal Olmayan Elemanlar Açısından Riski Azaltılmış Mekan Tasarımı 2 Konu hakkında hazırlık.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Deprem Sürecinde Yapısal Olmayan Elemanlar Açısından Riski Azaltılmış Mekan Tasarımı 3 Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev teslim hazırlığı. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev teslim hazırlığı. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS