P255 Temel Tasarım 2

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod P255
Ad Temel Tasarım 2
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HALİL DUYMUŞ


Dersin Amacı

Temel Tasarım I dersinde edinilen bilgi birikimi, gözlem ve deneyimleri değişik kapsamlı mekan tasarımlarına yansıtarak; tasarım sürecinde gözlem, araştırma, ilişkilendirme, yaratıcılık, özgünlük, bulma, uygulama, deneme, kontrol etme, eleştirme ve sonuçlandırma yeti ve davranışlarını geliştirmek.

Dersin İçeriği

Mekan-form-geometri ilişkilerinde temel kavram, ilke ve kuramlar, mekan tasarımında dikkat edilecek noktalar; kurallılık ve kuralsızlık, durgunluk ve devingenlik, görsel denge ve görsel dizem, boşluk-doluluk oranları, şekil-zemin ilişkileri, bütünlük, süreklilik, uyum, karşıtlık, egemenlik, mekan-form uygulamaları; üç boyutlu uygulamalar, biçim değiştirme çalışmaları.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

DERS SUNUMLARI ÖĞRENCİ İLE PAYLAŞILMAKTADIR.

Notlar

WEB ÜZERİNDEN GÖRSEL ÖRNEKLER.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mekan-form-geometri ilişkilerini kavrar.
ÖÇ02 Çevresini inceleyen, bakmayı ve görmeyi bilen, araştıran, ayıklayan, irdeleyen bir tasarımcı özyapısı oluşturur.
ÖÇ03 Doğal ve yapay dünyanın nesnel varlıklarını gözlemler, gözlediklerini görsel anlatım ögeleri ve teknikleriyle yeniden biçimlendirme ve anlatmada kullanır.
ÖÇ04 Yaratıcı gücünü ortaya çıkararak, gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, tasar ve imgelerini sanat ve teknik yoluyla ifade eder ve geliştirme yetisi kazanır.
ÖÇ05 Edindiği bilgileri kendisine verilen somut bir alanda uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve temel kavramlar; genel felsefi kavramlar, özel işlevsel kavramlar Ders hakkında ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Benzetim
2 Biçim geliştirme; tasarımın temel öğeleri ve biçimlendirmeye giriş Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 Biçim geliştirme; geometrik biçimler, 90 düzeni Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
4 Biçim geliştirme; 45-90 ve 30-60 düzeni Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Biçim geliştirme; çember düzeni, doğaya öykünen biçimlere giriş Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Mekansal düzenlemenin ilkeleri; birlik, uyum, değer, ölçü, karşıtlık, denge, dizem ve yinelenme, sıradüzen_1 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
7 Mekansal düzenlemenin ilkeleri; birlik, uyum, değer, ölçü, karşıtlık, denge, dizem ve yinelenme, sıradüzen Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi
9 Tasarım dizgeleri; özeksel, özeksel olmayan, bakışımlı, bakışımsız, karma dizgeler_1 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 Tasarım dizgeleri; özeksel, özeksel olmayan, bakışımlı, bakışımsız, karma dizgeler_2 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Tasarım dizgeleri; özeksel, özeksel olmayan, bakışımlı, bakışımsız, karma dizgeler_3 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Kuralötesi tasarımlar; dar açılı biçimlendirme, sıradışı-uçrak biçimlendirme, kurguçözümcü biçimlendirme_1 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Kuralötesi tasarımlar; dar açılı biçimlendirme, sıradışı-uçrak biçimlendirme, kurguçözümcü biçimlendirme_2 Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Sonuçların yorumlanması Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Sonuçların yorumlanması ve tartışma Konunun önceden verilen kaynaklardan incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS