P266 Süs Bitkileri

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod P266
Ad Süs Bitkileri
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN


Dersin Amacı

Peyzaj Mimarlığı çalışmalarında estetik ve fonksiyonel amaçlarla kullanılan otsu bitkilerin sınıflandırılması, familya cins ve türlerin özelliklerinin tanıtılması. Kullanım alanları ile ilgili genel bilgilerin sunulması. Genel anlamda bitkilerle ilgili bazı terimlerin açıklanması. Herbaryum yapılmasını sağlayarak bitkilerle ilgili bilgilerin kalıcı olmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Otsu bitkilerin sınıflandırması, bu gruptaki ve dış mekanlarda kullanıma uygun bitki türlerini içine alan önemli familyalar. Bu familyaların, kullanıma uygun cins ve türlerinin genel özellikleri, kullanım ve yetiştiricilikle ilgili nitelikleri. Familya, cins veya tür bazında çevresel ıslahta kullanılanların tanıtımı.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Söğüt, Z., 1996. Su Bitkileri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanımı, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi genel Yayın No 122, Ders Kitapları no 35 Adana

Notlar

Mevsimlikler, çok yıllık otsular, çatı bahçeleri, su bahçeleri, kaktüs ve sukkulentler, üretim tekniği, fidanlık tekniği konularındaki tüm kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Süs bitkilerinde yer alan familya, cins ve türleri tanır
ÖÇ02 Bitkilerle ilgili bazı temel bilgileri edinir
ÖÇ03 Bitkilerin kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olarak temel bir takım yorumlarda bulunur
ÖÇ04 Sorunların çözümünde bu bitki türlerinin kullanımları ile ilgili yorum yapar
ÖÇ05 Özel bahçeler oluşturmada bitkilerin rolünü bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Süs bitkileri kavramı, Türkiye'de yapılan sınıflandırma. Ülkesel ölçekte ve dünyada üretim ve pazarlama. Ders bilgi paketini inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Süs bitkilerinin kullanım alanları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Dış mekan bitkilerinin üretimi; fidanlık tekniği: üretim yapıları, özellikleri, tipleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Süs bitkileri grupları içinde dış mekan bitkilerinin üretimi; fidanlık tekniği:üretim teknikleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Süs bitkileri grupları içinde dış mekan bitkilerinin üretimi; fidanlık tekniği:şaşırtma, budama teknikleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Süs bitkileri grupları içinde dış mekan bitkilerinin üretimi; fidanlık tekniği:bitki büyüme düzenleyicileri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; küçük çalı ve çalımsı bitkiler, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; küçük çalı ve çalımsı bitkiler, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları, alan çalışması Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; soğanlı yumrulu bitkiler, sınıflandırma, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; su bitkileri, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; mevsimlik ve çok yıllıklar, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; mevsimlik ve çok yıllıklar, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları-2 Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; mevsimlik ve çok yıllıklar, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları-3 Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; mevsimlik ve çok yıllıklar, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları-4 Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-14 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-2 Sınav-2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS